Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Wat een gedoe zeg, Holland op 'n smalst, ik heb 2 weken geleden mijn franse 3800 (1968) laten schouwen, helaas nergens een frame nr. te vinden, aan de hand van het motornr. en de inslag in de velgen, vastgesteld dat het bouwjaar 1968 is. Fietsenmaker heeft toen bij 'framenr.' een '?' ingevuld. Afijn, op postkantoor kenteken aangevraagd, kreeg toen 5 dagen later een brief ondertekend door de directeur van de RDW (zou die niks beters te doen hebben :-), dat helaas zonder framenr. geen actie kon worden ondernomen, maar hij wreef met de hand over zijn hart en nu mag ik komen voor een identificatie onderzoek en evt inslag frame nr. omdat hij het vermoeden heeft dat dit dus een solex betreft waar vanaf de 'fabriek af' geen VIN is ingeslagen, moet uiteraard wel dan eventjes 65,- euro betalen... ( 15,00 schouwen- 22,50 kenteken- 65,00 inslag VIN + kosten kentekenplaat.... ) Waar moet het toch heen met dit landje... Weet iemand toevallig of dit 'indentificatie onderzoek' veel voorstelt? Heeft iemand hier ervaring mee gehad bij de RDW in Arnhem? Alvast bedankt,

vriendelijke groet, Richard

Last edited by Richard66; 17/07/06 07:14 PM.
Joined: May 2006
Posts: 6
W
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
W
Joined: May 2006
Posts: 6
Je kunt ook zelf het motornummer als framesummer inslaan. Vervolgens neem je contact op met de Fehac en die maken een bouwverklaring voor je. Hier neemt de RDW genoegen mee. Vervolgens krijg je een kenteken

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Nou peter, ik ben niet boos hoor tis alleen erg omslachtig allemaal...en idd erg veel geld, maar zal blij zijn als ik straks idd 'legaal' kan rondrijden...

en Winyka, bedankt voor deze tip, ik wist niet dat dat kon, mocht het aankomende vrijdag niet lukken om een nr. te krijgen dan zal ik deze weg bewandelen!

Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
Je kunt ook zelf het motornummer als framesummer inslaan. Vervolgens neem je contact op met de Fehac en die maken een bouwverklaring voor je. Hier neemt de RDW genoegen mee. Vervolgens krijg je een kenteken


en als dan de echte solex komt die dat nummer wel origineel als framenummer heeft . kenteken weer kwijt.

Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
Quote:
Je kunt ook zelf het motornummer als framesummer inslaan. Vervolgens neem je contact op met de Fehac en die maken een bouwverklaring voor je. Hier neemt de RDW genoegen mee. Vervolgens krijg je een kenteken


en als dan de echte solex komt die dat nummer wel origineel als framenummer heeft . kenteken weer kwijt.
kenteken krijgen is makkelijk , maar om hem ook te houden is een tweede bij fraude .

Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
Wat een gedoe zeg, Holland op 'n smalst, ik heb 2 weken geleden mijn franse 3800 (1968) laten schouwen, helaas nergens een frame nr. te vinden, aan de hand van het motornr. en de inslag in de velgen, vastgesteld dat het bouwjaar 1968 is. Fietsenmaker heeft toen bij 'framenr.' een '?' ingevuld. Afijn, op postkantoor kenteken aangevraagd, kreeg toen 5 dagen later een brief ondertekend door de directeur van de RDW (zou die niks beters te doen hebben :-), dat helaas zonder framenr. geen actie kon worden ondernomen, maar hij wreef met de hand over zijn hart en nu mag ik komen voor een identificatie onderzoek en evt inslag frame nr. omdat hij het vermoeden heeft dat dit dus een solex betreft waar vanaf de 'fabriek af' geen VIN is ingeslagen, moet uiteraard wel dan eventjes 65,- euro betalen... ( 15,00 schouwen- 22,50 kenteken- 65,00 inslag VIN + kosten kentekenplaat.... ) Waar moet het toch heen met dit landje... Weet iemand toevallig of dit 'indentificatie onderzoek' veel voorstelt? Heeft iemand hier ervaring mee gehad bij de RDW in Arnhem? Alvast bedankt,

vriendelijke groet, Richard


kost geld maar stelt niet veel voor .
wel een legaal kenteken zonder gezeur achteraf.
je krijgt dan een framenummer met 17 getallen en letters.

Last edited by solex_65; 19/07/06 10:35 PM.
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Quote:
Quote:
Je kunt ook zelf het motornummer als framesummer inslaan. Vervolgens neem je contact op met de Fehac en die maken een bouwverklaring voor je. Hier neemt de RDW genoegen mee. Vervolgens krijg je een kenteken


en als dan de echte solex komt die dat nummer wel origineel als framenummer heeft . kenteken weer kwijt.


als dat dus idd fraude is, dan staat dat winyka netjes, ik zie in zijn profiel dat ie politieambtenaar is! Zoals ik al zei in mijn startpost: waar moet het toch heen in dit landje...

Solex65, bedankt voor je reactie, vrijdagmiddag gaat ie naar de rdw, ik laat weten als het is gelukt (17 cijfers en letters, toe maar, wel waar voor je geld

A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
oke dan, vanmiddag bij de rdw geweest, het indentificatieonderzoek stelde helemaal niets voor, binnen 2 minuten had de 'rdw-man' bekeken dat er idd geen nr. instond. Met een geautomatiseerde "stempel" werd er idd. een combinatie van 17 cijfers en letters ingefreesd en dat was het, omzetting naar 'snor' gelijk ingeleverd en binnen 2 weken krijg ik de papieren opgestuurd en kan ik mijn blauwe kentekenplaat gaan aanvragen

Last edited by Richard66; 21/07/06 10:48 PM.
Joined: May 2006
Posts: 6
W
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
W
Joined: May 2006
Posts: 6
Het aantal cijfers uit het motornummer komt nooit overeen met een hier te lande gevoerd frame-nummer

Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
Het aantal cijfers uit het motornummer komt nooit overeen met een hier te lande gevoerd frame-nummer


60% van de solexxen komen uit het buitenland en dat maakt die kans veel groter dat het wel hetzelfde is .
en jij moet toch wel weten met je voorbeeldfunctie wat wel en niet mag volgens de wet , ook al zouden die nummers niet gelijk zijn .
rdw of fabrikant is de enige die volgens de nu geldende wet framenummers mogen inslaan . een ieder ander die dat doet pleegt fraude .

Last edited by solex_65; 24/07/06 06:57 PM.
Joined: Jun 2006
Posts: 144
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Jun 2006
Posts: 144
Ben net vandaag geweest voor nummer inslag bij de RDW in venlo. inderdaad de kosten zijn 65 euro. maar het vreselijkste van alles vind ik het NUMMER dat er effe werd ingeprikt eerst komt de naam rdw (rechtop) dan 17 cijfers en letter dat geheel eindig weer met RDW. het ziet er niet mooi uit, Maar ik denk dat na het poedercoaten je het nummer niet meer ziet! bedenk ook het geheel is +_ 15 cm groot en 1 cm breed. ik trof daar ook iemand die alles bij de rdw heeft laten doen schouwen en keuring kosten 200 euro daarna binnen 5 werkdagen de papieren thuis op 25 kmh.


(S)uper (O)geloofelijk (L)euk (E)n (X)enomanie

M.V.GR.Jacky
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
Bedenk wel dat het nummer, ook al is het helaas niet mooi om te zien, wel altijd leesbaar moet zijn.Dus ik zou het niet "weg" laten coaten of spuiten.


Met Vriendelijke Groeten;
Aad Rissema
------------------------------
Unus Solex, plures amici

Geb. 05-06-1948
Overl. 20-12-2008




Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
netjes afplakken en dan alleen blanke lak op doen .
heb je ome agent al eens verf zien krabben om een nummer leesbaar te krijgen , kan je gelijk nog een keer helemaal overspuiten .

Joined: Jun 2006
Posts: 144
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Jun 2006
Posts: 144
Maar hoe dan ook. Het blijft niet mooi. Ik kan beter volgende keer vragen of ze het niet aan de onderkant van het frame kunnen plaatsen. Ver buiten het zichtveld.
Maar zou ik dit nummer er zelf niet met wat kleinere slagletter zelf erin kunnen slaan. dus uit het zich veld. Wie heeft er ervaring in dit. Of ik vraag even bij de RDW


(S)uper (O)geloofelijk (L)euk (E)n (X)enomanie

M.V.GR.Jacky
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
framenr. ziet er idd niet uit, bij mij heeft de rdw het op het framedeel onder het zadel gefreesd, (als je met je voeten op het 'tree plankje' rijdt en dan op de hoogte van je kuiten, waar dus origineel de merklogo sticker zit....) Toen die man klaar was, kwam zijn collega eraan en die zei dat ie het op de framebuis had moeten zetten... Ik wilde mijn 3800 dus ook laten poedercoaten en zit nu dus met hetzelfde probleem. ik kan het wel afplakken en dan na het poedercoaten blanke lak, maar volgens mij ziet dat er ook niet uit, omdat het inderdaad een behoorlijk oppervlak is...

Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
Ik heb het nummer afgeplakt voor de behandeling.Na het poedercoaten heb ik het nummer kaalgemaakt tot op het ijzer.(Eerst vierkant rond het nr. afgeplakt tegen het beschadigen rondom de plek).Daarna met zwarte lak een dun laagje er op gespoten zodat het een werd met het geheel en het nummer nog goed te lezen is.Als laatste een paar laagjes blanke lak erover en het valt nauwelijks meer op.

Attached Images
17868-DSC01537.JPG (0 Bytes, 340 downloads)

Met Vriendelijke Groeten;
Aad Rissema
------------------------------
Unus Solex, plures amici

Geb. 05-06-1948
Overl. 20-12-2008





Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 213 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.037s Queries: 47 (0.013s) Memory: 1.0566 MB (Peak: 1.2742 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-02 23:19:29 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS