Ja, ik had er al over gelezen op Stanley’s Facebook. Heel interessant natuurlijk, al zullen velen hier gruwelen bij de gedachte. We kunnen pas oordelen als het klaar is, Stanley is geen domme jongen.
Ja, ik had er al over gelezen op Stanley’s Facebook. Heel interessant natuurlijk, al zullen velen hier gruwelen bij de gedachte. We kunnen pas oordelen als het klaar is, Stanley is geen domme jongen. en af en toe vraagt hij advies aan een 4 takt specialist
Ja, ik had er al over gelezen op Stanley’s Facebook. Heel interessant natuurlijk, al zullen velen hier gruwelen bij de gedachte. We kunnen pas oordelen als het klaar is, Stanley is geen domme jongen. en af en toe vraagt hij advies aan een 4 takt specialist
En af en toe vraagt hij advies aan een ontstekingsspecialist en hoe en wat met het balanceren van die krukas. :-)
Project 4 takt Solex van de baan?.....ik lees er ook verder niks meer over.
Nee hoor, ik heb het prototype vorige maand gezien en het ziet er heel compleet uit. Vergelijk het maar met de nieuwe Mini of Fiat 500. Stanley gaf ook aan dat de B&R zwakke punten allemaal zijn aangepakt. Ik heb hoge verwachtingen.
Komend voorjaar zullen we zeker meer horen. Ik hoor bij de eerste klanten.
deze winter ga ik zelf verder met mijn eigen viertakt project, veel onderdelen liggen al klaar, gebaseerd op GY6 de 50 cc uitvoering wereldwijd onderdelen voor verkrijgbaar tegen chineesche prijzen
deze winter ga ik zelf verder met mijn eigen viertakt project, veel onderdelen liggen al klaar, gebaseerd op GY6 de 50 cc uitvoering wereldwijd onderdelen voor verkrijgbaar tegen chineesche prijzen
Ben benieuwd, deze blokjes liggen onder alle bami scooters. Er is goed aan te sleuten. Bij de scooters is het grootste probleem de plastik kappen. Ze zijn al kapot voordat je er naar gekeken hebt.
deze winter ga ik zelf verder met mijn eigen viertakt project, veel onderdelen liggen al klaar, gebaseerd op GY6 de 50 cc uitvoering wereldwijd onderdelen voor verkrijgbaar tegen chineesche prijzen
Ben benieuwd, deze blokjes liggen onder alle bami scooters. Er is goed aan te sleuten. Bij de scooters is het grootste probleem de plastik kappen. Ze zijn al kapot voordat je er naar gekeken hebt.
Is jouw 4 takt project ook Solex gerelateerd? Uiteraard
ik ben even afgestapt van het viertakt project met GY6 onderdelen want met de "black friday" korting kon ik redelijk goedkoop aan kant en klare viertakt blokjes komen. wel veel werk om pas te maken maar er komt schot in
We zijn twee weken geleden nog bij Stanley geweest. De Solux (?) ziet er echt prima uit. Alles is 100% opnieuw ontworpen naar origineel Solex voorbeeld. Heel mooi ding, super kwaliteit en looks.
Ben heel benieuwd of er een markt voor is. Aan de Solux zal het niet liggen.
ik hoop voor die tijd al viertaktend rond te rijden, uiteraard dan verder met het GY6 project en 3 keer is scheepsrecht, zo een griendtsveen apparaat kan/mag er dan ook bij ( heb meegeholpen het voorserie model lopend te maken )
ik gok nog op carburateur, want voor solex kan dat nog een kleintje zijn en daar is het nog mee te doen. je hebt viertakt carburateurs met een semi roterende trommel zoals de solex gasgever, "semi" roterend omdat hij naast rotatie ook nog een beetje lift tijdens het draaien en daarmee een tapse gasnaald uit de venturi trekt, dit voorkomt verzuipen bij lage toeren omdat de venturi dan door de naald nagenoeg dicht gehouden wordt en "verzuipen" is te rijk staan en dat is buiten de emissie eisen
ik ben inmiddels klaar met mijn viertakt project, na een aanvankelijke teleurstelling, de opgave van china over CC's en PK's klopte voor geen meter ( 44 Cc bleek 35 CC en die ca 2.8Kw nog geen 1 Kw) 1 van de blokjes die nog niet gemonteerd was complet open gegooid en inlaat en uitlaat opgevoerd en nog zo wat van die niet kloppende zaken in orde gemaakt. dit blokje omgebouwd op het ondercarter waar ik al mee gereden had. Loopt nu veel beter dan een standaard solex 2takt ondanks zijn 35 cc gaat hij er vlot vandoor. Een volgend zal ik heel anders maken, het blokje dat ik vandaag eraf gehaald heb moet toch ook open om aan te passen zodat hij goed werkt, kan het kale carter onder de fraisbank en is dan zo aan te passen dat een rol veel simpeler is te monteren. Ik kan dan weer een standaard voorvork en voorwiel gebruiken ( nu is de vork 4 cm verlengd en er zit een 16 inch voorwiel in om ruimte te maken voor de constructie die iets hoger opbouwd dan standaard )
Ik heb hem in het echt gezien, tof ding. Grappige is dat dit blok precies mijn eerste idee was toen ik van een 4-Takt Solex hoorde. Makkelijk verkrijgbaar, redelijk goed doordacht en compact.
Leuk voor op een show maar zeker ook leuk om te rijden!
gewicht van de motor, extreem licht, veel lichter dan solex, nadeel dat er ook nauwelijks een vliegwiel is je hebt ook niet veel "duwkracht" nodig om een motortje met maar een slag van 30 mm door zijn compressie te jagen, waarom een nadeel ? als je te langszaam rijdt wil de motor niet, dus toertochten zoals die hier gehouden worden met maar een gemiddelde van onder de 20 Kmh ( er doen zee veel heel slechte solexen mee) zal niet lukken want ook de koppeling pakt best hoog aan . wel heel leuk om mee te rijden, mogelijk dat de ketting naar de rol nog vervangen wordt door een getande riem om hem super stil te maken
ja er is een loos schoensmeerdoos achtig kamertje waarin een ventilatortje de olie verstuift want deze blokken worden gesmeerd met olie mist omdat ze in alle standen hun werk moeten doen. ik denk erover dit ventilatortje aan te vullen met een ronde stalen schijf
nee, zal eens vragen. heb er inmiddels zelf al wel 2 ( 1 maal met tussenketting en 1 maal met tussen snaar, beiden 35 cc) loopt al één keer beter dan originele solex ondanks kleine cilinderinhoud . Er zijn er nog twee in de maak ( eindelijk 50 cc en deze komen met snaar )