|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
OP
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
De eerste ziektemeldingen komen binnen. En Joan??? Waar had deze last van.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Een Bigend lager die ruim boven de 600 graden is gekomen door een slechte smering ??
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Een andere mogelijke oorzaak wat mij overkomen is: een verschoven krukaslager waardoor de drijfstang is gaan wringen, in dit geval met een lagerbus. Het aluminium zat aan de krukas gesmeerd .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
De eerste ziektemeldingen komen binnen. En Joan??? Waar had deze last van. waar is het andere oog ? lijkt inderdaad op gebrek aan smering, dan warmlopen en dan slaat hij bij gas minderen of iets dergelijks in 1 keer vast ( smeedlassen van de onderdelen), dan krijg je een glijlager want dan moet het busje wel op de 10 mm pen gaan draaien dat is het enige dat nog los zit . voor mij een reden om alleen nog maar puch maxi drijfstangen te gebruiken heel open constructie die makkelijk olie vangt en voor een race zeker 1 op 30 smeren ( waren ze de olie per ongeluk helemaal vergeten) of zo een alternatieve vloeistof gebruikt en daar niet een passende olie bij . want sommigen stellen dat ze uit een originele cylinder al 50 km halen en als je weet wat ik daar voor moet doen dan is er wel sprake van wat anders
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
al weer aardig wat uren achter de draaibank gestaan, de eerste 2015 onderdelen liggen al weer klaar.
en de eerste tekeningen voor het peperbus experiment zwerven ook al door mijn hoofd. ben benieuwd hoe dat door de keuring komt. voordeel is dat het potje hoog zit komt er als "vrij" uitlaatpijpje mooi een spaghetti expansie uitlaat aan ongeveer in de vorm van de originele pijp .
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2014
Posts: 1
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2014
Posts: 1 |
Wat ik me wel eens afvraag hoe sterk alles is want op de zand stukken tijdens de 24uurs race zie je de motortjes zo stuiteren dat kan toch niet goed zijn?
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
klopt , er breekt ook wel eens een frame, voorvork, wielen of iets anders. Een solex is niet sterk, een 24 uurs solex is meestal wel sterker maar soms niet sterk genoeg dus, kwestie van uitvallen gebeurd wel vaker in de sport.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,886 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,886 Likes: 14 |
Het ergste stuk is langs de pitsen... Kuilen, hobbels, podium, mul zand. Iedere ronde weer blij als je daar doorheen was
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
OP
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Het ergste stuk is langs de pitsen... Kuilen, hobbels, podium, mul zand. Iedere ronde weer blij als je daar doorheen was Kon je ook een beetje aan jouw zien.
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Het ergste stuk is langs de pitsen... Kuilen, hobbels, podium, mul zand. Iedere ronde weer blij als je daar doorheen was Kon je ook een beetje aan jouw zien. En nog veel rust gehad !!!! gr christ
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
ik persoonlijk vond deze keer de rijplaten erg. Wat lagen die ongelijk,daar kreeg je me toch wa klappen Het ergste stuk is langs de pitsen... Kuilen, hobbels, podium, mul zand. Iedere ronde weer blij als je daar doorheen was
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Rijplaten vond ik mee vallen in vergelijking met dat stuk bultenbagger richting podium ,was kiezen tussen bult of put .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
OP
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Mooi Start
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 182 |
Onze loper had zich ten doel gesteld dat ie als eerste bij de solex wou zijn en minimaal als eerste bij de eerste doorkomst. Doel 1 is bereikt, helaas doel 2 niet, de helft is bereikt en daar was ie niet echt blij mee. Hij loopt van die survivalruns enz. Volgend jaar bouw ik er n turbo intercooler op, dan moet t wel lukken, haha.
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Onze loper had zich ten doel gesteld dat ie als eerste bij de solex wou zijn en minimaal als eerste bij de eerste doorkomst. Doel 1 is bereikt, helaas doel 2 niet, de helft is bereikt en daar was ie niet echt blij mee. Hij loopt van die survivalruns enz. Volgend jaar bouw ik er n turbo intercooler op, dan moet t wel lukken, haha. Oplossing nog harder lopen en met de solex harder rijden!! gr christ *104
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502 |
Jan, wordt er geloot waar welke Solex komt te staan bij de start?
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Jan, wordt er geloot waar welke Solex komt te staan bij de start? dit jaar stonden de nummers allemaal door elkaar. gr christ *104
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 182 |
Dat harde lopen lukt wel, nu de solex NOG sneller maken. Komt goed,volgend jaar gaan we weer vlammen, maar van jou verwacht ik ook t zelfde Stoolex.( met hulp van Jan,wij ook n beetje)
Last edited by WilfredVW; 26/08/14 04:25 AM.
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
OP
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Jan, wordt er geloot waar welke Solex komt te staan bij de start? Nee dat niet Geert. Bij het lopen, de start daar is het maar smal,zorgen dat je daar op tijd bent.
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Dat harde lopen lukt wel, nu de solex NOG sneller maken. Komt goed,volgend jaar gaan we weer vlammen, maar van jou verwacht ik ook t zelfde Stoolex.( met hulp van Jan,wij ook n beetje) de solex harder laten lopen is niet nodig, we hadden 21 ronden over mag nog al wat gebeuren door andere teams. gr christ * 104
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 182 |
Ik ben al bezig................
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Dat harde lopen heeft niet zo veel zin, wel leuk om te zien dat wel. 2 minuten later starten, verdeeld over 24 uur...... De meeste winst zit in het bochtenwerken constant rijden. Ik haalde op het rechte eind met gemak de rijder van team 58 "Het Lupt zo as het Lupt" in maar na het podium, op de brug haalde hij mij weer in, keer op keer .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 182 |
Daarom is trekkracht( koppel) net zo of misschien nog wel belangrijker dan een enorme topsnelheid,kun je je gemiddelde snelheid hoger krijgen.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Dacht regelmatig aan Ghost z'n Slagzin " Wie later remt is langer snel" maar er waren er bij die volgens mij geen remmen hadden (= lichtere Solex)en gewoon in alle bochten Deurdonderden . Dat is winst
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 182 |
Later remmen heeft nut als je iemand uit wilt remmen voor een bocht maar soepel en vloeiend door een bocht gaan levert je meestal een hogere gemiddelde snelheid op. Kijk maar eens races op tv, als ze in onderling gevecht zijn om plaats 2en3 ( om maar wat te noemen) loopt de nummer 1 mooi weg want die kan vloeiender lijnen rijden dan de kemphanen achter zich,want die proberen elkaar uit te remmen enz.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Dat harde lopen heeft niet zo veel zin, wel leuk om te zien dat wel. 2 minuten later starten, verdeeld over 24 uur...... De meeste winst zit in het bochtenwerken constant rijden. Ik haalde op het rechte eind met gemak de rijder van team 58 "Het Lupt zo as het Lupt" in maar na het podium, op de brug haalde hij mij weer in, keer op keer . maar na het podium, op de brug haalde hij mij weer in, keer op keer . KOMT GOED, hoe dat hoor je wel. ( en dan daar ook) en die 21 ronden voorsprong: laat hij maar vast een tegoedbon gaan halen bij de organisatie. ( hoewel Christ goed doorheeft dat je de wedstrijd niet alleen in de bochten wint maar ook door goed teamwerk)
Last edited by Joan; 26/08/14 01:55 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Ik zeg maar 1 ding Joan. Belofte maakt schuld.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 182 |
Wat je zegt, wij(team23) tekenden van te voren voor een top10 klassering, blijkt t ding zo hard te gaan dat we tot s morgens vroeg top 3 reden.
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 182 |
Tja, blijven rijden is nog t allerbelangrijkste.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Ik zeg maar 1 ding Joan. Belofte maakt schuld. Ja, maar het mooie is dat Christ eigenlijk zichzelf met 21 ronden heeft verslagen de anderen die in een "niet Christ" team zaten hadden nog meer achterstand. dus zoals ik al eerder zij het is zeker niet alleen de solex die zaligmakend is. een goed team verzamelt ook ronden, fanatiek tot de laatste seconde
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Ik zeg maar 1 ding Joan. Belofte maakt schuld. Ja, maar het mooie is dat Christ eigenlijk zichzelf met 21 ronden heeft verslagen de anderen die in een "niet Christ" team zaten hadden nog meer achterstand. dus zoals ik al eerder zij het is zeker niet alleen de solex die zaligmakend is. een goed team verzamelt ook ronden, fanatiek tot de laatste seconde Eindelijk iemand die ons spelletje ook begrijpt en goed heefd opgelet tijdens de race. Onze 104 is regelmatig geklokt op 46 km ,er waren erbij die harder gingen maar wij klokten wel regelmatig snellere rondetijden dus zo veele uren doorgegaan.toen na 3 uur de eerste tiiden opgehangen werden waren wij al enkele ronden aan het weglopen.vervolgens kwam er elke 2 uur nieuwe lijsten waar we elke keer 1 of 2 rondens uitliepen dus gewoon doorgaan zoals afspraak met het team. Snachts hebben we een enkele rondens gedraaid na andere afstelling dat ik zeeker wist dat hij nog harder kon dus de lucht hevel wat naar recht voor wat scherper te zetten en waarempel een paar maal geklopt door de wedstrijd leiding op 51 en een keer op 51,8 dit omdat een van mijn rijders daar om vroeg die wou wel is een keer voluit gaan zoals de eerste 4 ronden toen we bij de eerste doorkomst al meer dan 20 seconden te pakken hadden was echt leuk om te zien.na 4 ronden iets meer benziene met het luchtschuifje en gaan met die banaan wat verder super goed is verlopen. We hebben ook met team overleg besloten om niet te minderen maar blijven gaan uiteraard zonder ricico te lopen voor vallen en zo wat ook niet is gebeurd !! Dit is zoon beedtje wat wij gedaan hebben voor de 24 uur van heeswijk. Verder zijn wij het geheele jaar met de nieuwe frame's bezig geweest van 3 solexen en tussendoor ook nog een solex zijspan gebouwd in cross uitvoering voor mij kleinzoon wat ook een super mooi ding is geworden zoals veelen al hebben gezien.en ook blokjes voor deze 4 solexen gemaakt met veel samenwerking van jan de laat en zijn team en niet te vergeten jan vennix en onze hoofdsponser ad van heerbeek solex service middelbeers . TU Jongens allemaal nog bedankt en we gaan weer aan de gang voor 2015 Sterker nog we zijn al aan de gang wandt het is zo weer zover. Gr christ # 104
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Mooi werk Chris, alle moeite is beloond
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Sterker nog we zijn al aan de gang wandt het is zo weer zover.
Gr christ # 104 Hier nog zo een die al aan de gang is , ik zie peperbus steeds meer zitten als experiment en de verbeteringen voor de 2014 uitvoering liggen inmiddels al te wachten op montage, blok komt binnenkort terug. Idee voor betere trekkracht is er ook al moet ik alleen nog testen. gebaseerd op Je verhaal over "sneller bij nacht", drukvulling had ik al ( 's nachts ook meer, door koelere lucht) maar dat andere nacht effect nog niet .
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Sterker nog we zijn al aan de gang wandt het is zo weer zover.
Gr christ # 104 Hier nog zo een die al aan de gang is , ik zie peperbus steeds meer zitten als experiment en de verbeteringen voor de 2014 uitvoering liggen inmiddels al te wachten op montage, blok komt binnenkort terug. Idee voor betere trekkracht is er ook al moet ik alleen nog testen. gebaseerd op Je verhaal over "sneller bij nacht", drukvulling had ik al ( 's nachts ook meer, door koelere lucht) maar dat andere nacht effect nog niet . nou joan. het blokje gaat er volgende week af en dan komen we jouw kant op. Frame blijft nog in brabant want moet toch het een en ander nagekeken en vervangen worden. Groetjes van team 55 en wij kunnen terugkijken op een succesvol weekend. Zeker wat betreft het blok wat perfect liep en nog loopt en we zijn benieuwd wat je nog aan het uitdokteren bent voor 2015
Last edited by Joan; 29/08/14 01:49 PM. Reason: nieuw tekts buiten de quote gehaald
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Sterker nog we zijn al aan de gang wandt het is zo weer zover.
Gr christ # 104 Hier nog zo een die al aan de gang is , ik zie peperbus steeds meer zitten als experiment en de verbeteringen voor de 2014 uitvoering liggen inmiddels al te wachten op montage, blok komt binnenkort terug. Idee voor betere trekkracht is er ook al moet ik alleen nog testen. gebaseerd op Je verhaal over "sneller bij nacht", drukvulling had ik al ( 's nachts ook meer, door koelere lucht) maar dat andere nacht effect nog niet . nou joan. het blokje gaat er volgende week af en dan komen we jouw kant op. Frame blijft nog in brabant want moet toch het een en ander nagekeken en vervangen worden. Groetjes van team 55 en wij kunnen terugkijken op een succesvol weekend. Zeker wat betreft het blok wat perfect liep en nog loopt en we zijn benieuwd wat je nog aan het uitdokteren bent voor 2015 je rijdt nog met een solex koppeling, die gaat eruit
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
da had ik al begrepen,maar volgens mij nie het enigste wa gaat veranderen. Qua snelheid en trekkracht een beetje hetzelfde als de specialist uit brabant. Nu nog mountainbike-dijbenen kweken
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
OP
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
da had ik al begrepen,maar volgens mij nie het enigste wa gaat veranderen. Qua snelheid en trekkracht een beetje hetzelfde als de specialist uit brabant. Nu nog mountainbike-dijbenen kweken Goed bezig jullie, op naar de sportschool Jack Zorgen dat je volgend beter aansluit.
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
OP
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 182
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 182 |
Leuk filmpje van onze buren tijdens de race.
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Ze hebben er allemaal een berg licht op...mooi filmpje.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
De lampen worden groter en feller. Het zijn komplete Lichtbakken waar je konijntjes mee kunt vangen . Goed licht is belangrijk want een groot gedeelte van het circuit is niet verlicht . leuk filmpje
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
De techniek gaat gewoon door. 3D printers maken al veel voorwerpen van kunststof en metaal die voorheen met meerdere, grote, machines gemaakt werden. Hier een stukje over een techniek voor het maken van turbine schoepen. http://www.gereports.com/post/94658699280/this-electron-gun-builds-jet-enginesHoelang zou het duren totdat het mogelijk is om Solex cilinders te "printen" met de juiste "ideale"poorten erin ??
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,886 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,886 Likes: 14 |
Het leuke is dat niemand van ons in januari had gedacht dat we ver boven de 40 uit zouden komen. Nu zien we al dat dat met gemak gehaald is. Ik ben benieuwd hoever we volgend jaar komen en of we ooit de 60 zullen kunnen halen. Wat nu onmogelijk lijkt kan zomaar realiteit worden
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Inderdaad, met een beetje Compressor erop kom je een heel eind. Onze Motor (Joan) had er met tegenwind best zin in .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
OP
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
|
|
|
|
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502 |
Dat is een mooi geschreven artikel Jan!
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Wat zijn juiste, ideale poorten volgens jou ? Je kunt ze dan heel groot maken en volgens sommige is dat ideaal, maar door het carburateurtje van 6,5 mm kan toch niet meer naar binnen. De spoelpoorten hebben samen al een grotere doorlaat als de inlaat. Daarbij komt nog dat de spoeltijd langersis dan de inlaattijd en er blijf nog een hoop vers gas achter in het carter.
Je zou alleen een andere vorm kunnen maken. Maar ook dan kun je niet spreken van ideale spoelpoorten omdat dat weer afhankelijk is van je uitlaat etc. Maar de tijd zal ongetwijfeld komen dat er 3D geprinte onderdelen zijn. Ik had een andere cylinder en dat vonden ze niet leuk. even bewerken: na nalezen van de inzending van Peter en de claim dat de spoeltijd langer is dan de inlaat tijd: feitelijk moet je in krukasgraden praten maar toch maar even in milimeter: de spoelpoorten gaan maar ca 7 mm open de inlaat is al 12 (JRT !) en velen stelen daar nog 3 mm bij door de zuiger extra 3 mm in te korten als je wilt weten hoe effectief DAT wel niet is !! dan moet je WEL met krukasgraden gaan werken maar aan de mm quote kun je al zien dat de inlaat veel meer doet dan de spoeling overigens is het allebei niks, maar echt grote spoelkanalen helpen je om veel gas DAAR te parkeren en dat heeft dan maar een korte stroom duur, niet leuk voor de trekkracht want de snelheid is uit het gas, wel leuk voor hoge toeren ( en dat halen we nog niet) Dus daarom, beiden zijn waar maar het is maar net wat je met je tuning wil bereiken, bij een kleine carburateur ( de huidige limiet) ga ik voor toeren, veel kleine beetjes is ook een hoop ( Formule 1 had daarom ook blokken die al 20.000 toeren draaiden en heel bleven echter een paar jaar terug is dat daarom _ reden TE sterk en Te kostbaar_ bij reglement teruggebracht naar 18.000 toeren en nu is dat nog minder)
Last edited by Joan; 01/09/14 07:42 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Dat de 50 km/h gehaald zou gaan worden wisten wij al heel lang. Ik schreef toen dat de meesten de 40 km/h maar amper zouden halen en dat klopte dus. Ik heb al weer allerlei ideeën van verschillende techneuten gehoord en daar zitten best leuke haalbare dingen bij. Dus over de 50 km/h mogelijk ? Ik denk het wel. En dan bedoel ik niet dat er een keer onder heel gunstige omstandigheden een keer 51,5 gehaald wordt. ik mik met de peperbus op zoiets. Onder heel gunstige omstandigheden kwam ik op 57 ( 2014 OTO versie) maar op dit forum heb ik VOOR de race het altijd op 46 gehouden dat was zijn standaard. maar zoals je gemerkt heb snelheid is niet alles, heel houden en als team 24 uur lang scherp blijven en vooralsnog was dat er maar 1 ( 21 ronden je blijft dat herhalen)
Last edited by Joan; 01/09/14 02:32 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
deze week mijn blokje terug gekregen van de "lease" rijders. ( leuke jongens toch) Mooi zijn dan de verhalen erbij vanuit de pits ervaring. echt een aanrader om mee te doen en het zelf eens te ondergaan. onderschat het niet en zorg dat je echt 3 rijders hebt die ieder ongeveer hetzelfde kunnen. wat betreft de pech: de eerste rol gaf het al snel op, de revisierol had mogelijk een verkeerde verhouding "korrel/epoxy" en sleet ook redelijk. de slijtage is kennelijk bijgewerkt door de motor te starten, voorwiel eruit en dan met een steen tegen de rol hem weer rond maken ( dat zijn pas PK's he als je hem daar doorheen trekt) schijnt een filmpje van te zijn.
en zo zie je maar weer, mentaliteit om door te gaan zat aanwezig, hoe je het haalt domt niet "GAAN" ( ik krijg dan ook echt geen pijn in mijn buik van deze motor marteling , racen is buigen of barsten en afzien)
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
OP
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Als je tijd hebt even kijken, zo leuk!!! Wissel bij de 104 gezien de tijd hebben zij/wij de race al gewonnen, maar het dames team 37 die stukken hebben gehad, zitten nog met een paar andere rijders in dezelfde ronde en willen graag zoals iedereen zo hoog mogelijk eindige. Letop!!Op 0,25 seconde komen die blonde haren voorbij, 6a7 seconden later vertrekt de 104. Maar waar en wat zegt ze als ze ingehaald wordt.
|
|
|
|
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502 |
Ja inderdaad: op 4min 47sec roept het blonde staartje na een paar keer achteruit te hebben gekeken: "auw, moet dat nou???!!" op het smalle paadje net voor de bocht bij het dranghek! Erg leuk filmpje zo met de typerende muziek eronder "opzij-opzij-opzij"
Last edited by RedFox; 13/09/14 04:57 PM.
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
En dat een goede 240 ronden lang. Repect hoor. En wat loopt ie mooi he. Je ze zegt inderdaad 'auw, moet dat nou' Tja in de heetst van de strijd gebeuren dat soort dingen. Is aan Merel vragen of ze een tik heeft gekregen ofzo.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Nou, die tik zal wel niet maar wel de pas afgesneden vlak voor één van de krappe bochten. De laatste bocht het café uit is een lastige om de snelheid erin te houden maar dat gaat deze coureur ook goed af zie ik, knap
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Het was ook een race maar geen toertocht
Gr ikke
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Dat idee had ik ook al na het zoveelste zelfde rondje op één dag . Op een gegeven moment weet je wel hoe de weg eruit ziet en ga je een beetje in het rond kijken, mooie omgeving, en dan wordt het toch een beetje een toertocht .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Dat idee had ik ook al na het zoveelste zelfde rondje op één dag . Op een gegeven moment weet je wel hoe de weg eruit ziet en ga je een beetje in het rond kijken, mooie omgeving, en dan wordt het toch een beetje een toertocht . Harder rijden roland dan moet je alleen kijken na gaatjes die andere rijders open laten en daar kun je er dan mooi langs en voorbij gaan Gr ikke
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Begrijp ik Christ maar misschien dat het leeftijdverschil en Ervaring met dat Topteam van jullie ook een rol speelt ?? En niet te vergeten : LEF !!
Last edited by FFAnders; 14/09/14 04:02 AM.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Begrijp ik Christ maar misschien dat het leeftijdverschil en Ervaring met dat Topteam van jullie ook een rol speelt ?? En niet te vergeten : LEF !! We zullen dat morgen is ff overleggen in drunen Gr ikke
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
Ga jij niet naar drunen dan ?
Gr ikke
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Helaas moet ik deze keer overslaan, familie gaat voor Had afgelopen middag nog naar Brabant willen komen maar in dit geval had werk weer de voorrang en ik wil er niet te vaak een "24 uurs" van maken, een race tegen de klok moet je niet te vaak in een week of maand doen, sniegoe........
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,886 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,886 Likes: 14 |
Je kunt mooi zien waar gefietst wordt, deze coureur houdt echt de vaart erin. Vooral na cafe-feesttent-zandbak was ik op het rechte stuk blij dat ik ff kon uitrusten, bahbah was dat afzien. Wil je winnen dan kun je dat niet permiteren. Niet alleen de leeftijd, ook het feit dat Ronald en ik het met zijn tweeën moesten doen speelt mee. 3 kwartier op, 3 kwartier af dat is moeilijk 24 uur vol te houden. Meedoen om te winnen was sowieso niet de bedoeling. We gingen voor een leuke ervaring en die hebben we gehad. Volgend jaar weer? Jazeker!
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,172 Likes: 82 |
Ga jij niet naar drunen dan ?
Gr ikke Ik wel, heb je gesproken ook , volgend jaar weer eens kijken hoe het gaat, eerst maar eens door de keuring komen. waarbij mijn mening blijft dat veiligheid bij mij meer voorop staat dan de toegepaste techniek hoewel dat naturlijk wel een onderdeel is om de snelheden ( verschillen) niet te gek te laten worden IK zie graag het reglement wat strenger in oa uitstekende delen en toegepaste frame,zadel en stuurconstructies
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
1 members (Antoine),
72
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|