Inderdaad mooi filmpje.
Maar uhh goeie oude tijd?.Ik denk meteen terug aan de tijd toen ik bij een muziekinstrumenten fabriek gewerkt heb.Stond in de montage blaasinstrumenten in elkaar te solderen,alles uit het handje met tin/zuurvrij vloeimiddel..jaja, zilver,messing staafjes met borax.De borax moest je verwijderen in een bad met vitriool.Als je daar een druppel op je kleding kreeg had je na een wasbeurt een groot gat in je kleding.Kleine onderdeeltjes kon je draaien op een "draaibank" aangedreven door lederen aandrijfriemen met een hand beitel afgesteund op een steun.Instrumenten werden ontvet in een verwarmd tribad.Als je daar een tijdje boven hing werd je goed haai.In de polijsterij wilde je niet komen,stof stof en nog eens stof.Instrumenten werden electrolitisch behandeld in verschillende baden.In die ruimte rook het altijd zuur.Het glazuur sprong zo van je tanden bij wijze van spreken.En dit allemaal zonder afzuiging..
ARBO ?? nooit van gehoord,maaaar ben er niet dommer van geworden.
(ben een beetje afgeweken van het topic,maar dit kwam ineens bij mij op na het zien van dit mooie filmpje)

Trouwens, mooi pakkendragertje Ronald

Last edited by trommel; 08/11/12 01:20 AM.

Vriendelijke groeten, Ad