Ik boor eerst de dikke stukken op naar ca 10 mm ( vanaf onderen) en dan vanaf boven een kogel met wat olie er doorheen persen.
Ter plaatse van de venturibuis waar het materiaal het dunste is rek je het dan wat op, nadeel is dat de carburateur soms iets "scheel " oogt omdat aan de kant van de sproeier de rek nul is en daar tegenover wel rek plaats vindt.
Ik heb dan een carburateurhouder voor de draaibank om het gat van de gasgeefbus uit te draaien en daar komt dan een overmaatse in.
In principe beperk ik deze verbowungen tot DO carburateurs, die nieuwe met gaskabel bevallen me niet.
Verder het spruitstuk maken zoals de oude peperbussen, een inlaatbuisje met schroefdraad erop, dat geklooi met die wartel en afdichtring scheelt je in doorlaat.

Ik ben dus maar replicas gaan gieten en als ik wil kom ik aan 18 mm, maar dat slikt de cylinder niet, die wil maar 12 mm
Met koper oplassen kom je wel aan groter maar ja dat is spelerij.
18 mm zet ik wel direct op het carter met een membraan ertussen
ben je van alle gezeur af.

Last edited by Joan; 10/03/11 03:15 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)