Orgineel bericht geplaatst door: Ruud88
'Het filter is er via de aansluiting uit te trekken met een lange dunne spaanplaat schroef ', Joan zou je dit iets verder kunnen toelichten, ben wat dat betreft nu pas een week met de solex in de weer (vindt het echt super leuk).

Dinsdag heeft hij trouwens al heel even gelopen, door wat benzine direct in de cilinder te doen en met een boormachine op het vliegwiel te laten lopen. Vandaag de carberateur onder handen nemen.
Ruud


de tank is van zwart plastic, in het gat van de aansluiting van de brandstof leiding is een kunststof filter geperst ( wit) dat tevens dienst doet als pakking.
Hij zit dus los maar is slecht te pakken.
Door er een niet te dikke spaanplaatschroef in te draaien heb je iets om aan te trekken. is de schroef te dik dan expandeert het filter en komt hij extra klem te zitten, is de schroef te kort dan hebben de scherpe windingen niet genoeg "bijt" in het kunststof en trek je de vellen eruit in plaats van het filter.
Doe je het goed houd je in 1 keer een filter in de hand dat vaak merkwaardig genoeg vuil aan de binnenkant heeft zitten.
maak dat maar eens schoon als hij nog in de tank zit, dat lukt je niet.

Ben je erg tekeer gegaan met grind en schudden dan heb je het filter vernielt.
als hij goed kapot is dan komt de brandstof er wel doorheen, is hij slecht kapot dan drukt hij zichzelf dicht.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)