Originally Posted by Smette
Om het vliegwiel te trekken Joan. Deze op de foto.
daar moet je het maar eens met je kennis over hebben, kennelijk minder kennis ( in de andere betekenis) over dit type trekker.
Je hebt wel gelijk er MOET een speciale moer bij , maar die moet je niet gaan lassen. De oudere Solexen tot en met de OTO hadden de goede moer, dat is een moer met een nogal stevige "borst" ( rond stuk van de moer net onder het SW14 zeskant) die in staat is om deze plaat, vastgemaakt aan het vliegwiel met vliegwiel en al van de krukas te trekken. de latere 3800's hebben een flutmoer die veel te klein is en de "borst" heeft een afgeschuinde rand in plaats van een haakse rand en zo een rand drukt het plaatje alleen maar bol in plaats van het vliegwiel mee te trekken, vandaar dat je ook plaatjes hebt waar wel een moer op vast gelast is, maar daar is het vaak de bedoeling dat je met de boutjes het vliegwiel los trekt, NIET DOEN, met wat pech trek je het M6 draad uit het vliegwiel want dat draad is zacht als boter en door de boutjes te draaien trek EN wring je het draadmateriaal kapot .

Last edited by Joan; 27/09/20 07:14 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)