veel solexen die slecht reageren op hun lucht regeling blijken opgekoold te zijn zodat A) en/of de uitlaatpoort iets dicht is B) en/of het pijpje aan de cilinder C) en/of de uitlaatbocht en demper zodat het debiet van het af te voeren heet afval gas niet gehaald wordt .

Nog een optie: er zit nogal verschil in maatvoering van de gaten van de cilinder ( hun plaatsing) de gaten in de pakking tussen cilinder en spruitstukje ( combi inlaat en uitlaat) en de plaatsing van de pijpjes in het plaatje van het spruitstuk
Bij slechte combinaties vallen de gaten niet inelkaar verlengde maar vormen een beetje 1/2 maanvormige gaten ook dan weer wordt het nodige debiet aan gas stroom niet gehaald EN er zijn spruitstukken daar zitten gaten 7,5 mm in voor de M6 boutjes om ze vast te zetten, gebruik je daar gewone M6 boutjes voor dan lijnt het spruitstuk ook niet goed uit ten opzichte van de gaten in de cilinder, daar zijn speciale boutjes M6 voor met een stukje rond 7 mm net onder de kop voor de centrering.
dat de gaten in het spruitstuk ooit groter gemaakt zijn : de boutjes waren vaak slecht in de gaten te steken vanwege ruimte gebrek tussen de bochten van de pijpjes dat gaat met grotere gaten beter

Last edited by Joan; 23/09/20 06:34 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)