Originally Posted by Quint
Duidelijk, ik kwam het wel tegen in het werkplaatsboek. Maar snap de opbouw niet helemaal. Ik kom ook nergens de kogelringen in de juiste maat tegen. De kogels draaien tegen de wartels van de trapasbus en zijn opgesloten met een cup. En heel veel opvullingen.

Past de Franse as zo in de bus, of zal de bus ook vervangen moet worden?
"Maar snap de opbouw niet helemaal." eigenlijk heb je het heel goed begrepen, deze methode is ook niet te snappen geen idee hoe ze er ooit op gekomen zijn niet alleen franse assen maar ook de wel goed geconstrueerde andere uitvoering van de nederlandse assen zijn uitgevoerd met glijlagers, ik pas een dergelijke flutconstructie aan door een stuk gasbuis in de aanwezige as te steken maar daar heb je wel een draaibank voor nodig om die pijp netjes rond te maken en dan veel vet ertussen om dan de boel af te werken steek ik die kogelkapjes ( zonder kogels ) wel weer terug want inderdaad de assen zijn vergeven van vulringen om het geheel te centreren ( trappers links en rechts niet tegen het frame aan en om die kogelkapjes zo strak mogelijk op te sluiten. maar die dansen vanaf dag 1 al op die platte kant aan de as die EN bedoeld is om de spieën vast te kunnen zetten EN dan ook maar meteen misbruikt werden om te voorkomen dat de kogelkapjes mee gingen draaien met de kogels resultaat wel vaak dat de kapjes zich in de as vraten en daar een hele gleuf veroorzaakten


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)