helemaal los halen en controleren,
Je zal niet de eerste zijn waar de stuurpen van is gebroken het materiaal is wel erg dun gekozen, verder kan de pen vastgerot zitten in de wartel, dan draai je wel de pen maar die tordeert dan tot hij knapt ZONDER de wartel iets aan te draaien . Het kan ook zijn dat er een verkeerde >wigvormige< wartel in zit zonder opstaand randje die voorkomt dat hij rond draait ( hoort in een stuurpen gleuf te vallen om dat te bewerkstelligen ) en dat deze wartel dan rond draait met de stuurpen mee zodat je denkt dat je iets aandraait maar feitelijk alleen rond draait

en je stelt "de moer bovenop waardoorheen het stuur steekt " die heeft niets met vastzetten van het stuur te maken dat is voor het instellen van de speling van het lager van je voorvork. Bovenop het stuur ( origineel afgedopt met een plastic dopje) zit een boutkop ( vaak 11 mm soms 10 mm soms 13 mm) van een heel lange bout die helemaal tot onder je stuur komt die trekt een wigvormige wartel omhoog die het metaal van de stuurpen uit elkaar drukt en zo dat metaal stevig tegen de binnenwand van de buis van je voorvork aandrukt om te voorkomen dat de twee buizen in elkaar gaan draaien ( dat wat jij beschrijft )

Last edited by Joan; 02/07/20 10:27 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)