Originally Posted by Joan
positie gaten, hangt er van af wat je lekker vind en welk type hendels je scoort, meestal steken de hendels recht naar onderen, zelf vind ik dat niet lekker heb ze liever iets naar buiten dat is qua ergonomie beter voor de polsen, alleen bij omvallen kans op buigen. met alu hendels zit het gat voor het boutje meestal aan de zijkant van de hendel en komt het boutje aan binnenkant stuur , even meten hoe ver van de rand ( zit een aanslag op het hendel dat hij niet verder in het stuur valt en hij moet wel tot aan die aanslag kunnen dus boutgat ver genoeg maar niet te ver van de rand.

gaten voor de kabels : je hebt het stuk recht voor je handvat, dan een bocht naar binnen toe, dan een stuk recht schuin naar beneden en dan weer een bocht naar de stuurpen toe, gaten voor kabel in dat rechte stuk dat schuin naar beneden gaat ca op 1/4 van zijn lengte vanaf de bocht gezien . op rechts is het wat gokken want daar kun je twee kabels hebben eentje voor gas en eentje voor de rem of je moet voor het gas over gaan op spaakbediening hetgeen bij een 2200 hoort maar ik neem aan dat je daar weer de carburateur niet voor hebt Inderdaad niet de goede carburateur voor. Het setje grepen is met draaiende hendel.

en hoe ga je dat met het gas doen, zit dat systeem bij de prijs in ? Begrijp niet helemaal wat ik met het gas zou moeten doen?

Overigens vind ik de uittree van een 5000 stuur mooier.
Bijgesloten wat foto's, heb van de 3800 juist het stuur voorzien van normale hendels want ik heb de solex omgebouwd naar gasgeven zoals bij echte brommers, als jij chineesch/Hongaarse hendels hebt geen idee hoe ze deze aangesloten hebben, gas geven of gas nemen ? Het is nu ingesteld wanneer je naar binnen draait er gas bij wordt gegeven.