Zie de andere inzendingen over de opmerkingen aangaande de ex verhuursolex ( zoals standaard, pedalen, voornaaf)
Los van dit frame een gerestaureerd blok aangeleverd gekregen, een leerproject. netjes opgeknapt om te leren en die mag nu gaan werken op de EX verhuurmachine in plaats van op een plank in de schuur te eindigen.

In dit blok is aardig geinvesteerd, ziet er netjes uit en ik mag hem uit elkaar halen in mijn functie als examinator.

Eerste lering: het is een OTO blok en hij gaat naar een OTO frame, dan heb je WEL OTO schetsplaten nodig, gemonteerd zijn echter 3800 platen en dat past niet. ik boor wel een paar gaten bij, maar bij de montage kun je dan niet lekker bij de koppen van de bouten.
Spatbord/banaan bouten goed gemonteerd ( dikke ring op carter ONDER de banaan) om ruimte te maken voor de schetsplaat , helaas de moeren niet aangedraaid, dat lubbert bij gebruik je carter lekker uit.

Om te huilen ( kunnen ze ook niets aan doen) de gemonteerde frictie dempers, dat deze nog steeds te koop zijn !! Dit Moeten echt zijn 1 een bout M6, 2 een ring met gat 6 mm, 3 een ring met gat 8 mm ( 8,3) 4 een veer 5 een afstandbus met inwendig draad en niet zo maar een stapeltje stalen ringen met een 6 mm gat een bout met een zelfborgmoer en een veertje, dat is niet te monteren en ALS je het monteert gaat het in bedrijf alle kanten op en A) werkt niet B) rammelt het gat in je schetsplaat uit .

Aangepast met de goede spullen.

Nu de cilinder nog trekken, de ontsteking eraf en koppeling controleren. Hopelijk is de carterafdichting achter het lager goed, zo ver wil ik niet gaan .

Attached Images
schetsplaat.jpg (242.11 KB, 181 downloads)
frictieplaten.jpg (187.49 KB, 188 downloads)
frictieplaten b.jpg (231.51 KB, 178 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)