Goedemorgen. Ik heb een vraag hier op het forum. Ik heb al erg veel gedaan aan mijn Black n Roll 4800. Veel te veel eigenlijk. Zo is het totale frame vernieuwd na een lasbreuk, door een goed 3800 frame. Ook de wielen zijn vervangen door 3800 wielen, alles is nu eigenlijk een 3800, op het stuur en de motor na.
De motor heeft een originele Solex carborateur gekregen. Ook de cilinder en de zuiger zijn nu van een Solex. (overmaats en nieuw) De lagers zijn vervangen, en de electronische onsteking is vernieuwd. De koppeling is vernieuwd. Het vliegwiel is opnieuw voorzien van een spie. Eigenlijk is alleen het carter nog van een Chinees.... De uitlaat is vervangen door een met een dikkere bocht. De carborateur is opgeboord tot 8mm. De venturie is opgeboord. Dit alles heb ik exact hetzelfde gedaan bij een Solex 1700. Dus er moet geen verschil zijn tussen deze 2 brommers. De Solex 1700 trekt geweldig en rijdt 45km per uur. De Black n Roll, met al zijn aanpassingen, nieuwe benzinepom en tank, en alles wat ik noemde, maximaal 30km per uur en loopt beroerder. Verschillende sproeier geprobeerd... Help ook niet. Starten is best lastig. Je moet een eind duwen voor dat ie begint met pruttelen. De Solex 1700 start binnen enkele meters duwen en loopt meteen goed stationair.

Ik vermoed dat het carter van de 4800 het probleem is. Maar alle lagers en pakkingen zijn vernieuwd.Ik heb geen lekkage bij de rol. Heeft iemand van u tips?

Arno.