deel twee van EFFE kijken, de solex van de vriend van het meisje dat de solex voor EFFE kijken deel 1 aan leverde.

Soort van OFF-ROAD solex. zo vreselijk vuil. Ik had al een half conservenblik vuil weg gewerkt voordat ik sowieso de motor trekveren en carter zijkanten kon zien ( 4 rode pijlen geven aan waar al dat vuil al weg gewerkt is )
Daarna de omgeving rond de rol gekuist , kom je toch onderdelen tegen die waarschijnlijk ooit door Bobby geleverd zijn ( grijs gespoten koppeling carter en gereviseerde rol ) .
Omdat het zo vuil is verwacht je een gescheurd carter, bij demontage zuiger/cilinder/carterdeksel blijkt het carter nog goed, er zat wel ergens een plekje met rare metaalkrullen.
Zuiger en cilinder hadden een aardige boodschap gedaan, haalt je de koekoek als je OFF-ROAD rijdt met een gaasje als filter, daar zate wat gras sprieten op en IN het filterhuis diverse plekken met modderzand, dat gaat dus voortaan verder met een twin-air.
En dan die tank he, Ook deze, van die andere tank heb ik bij het artikel "fijnstof" al een verhaal . geen plek meer voor foto's hier om dat nog eens te laten zien . Foto's van mankementen aan het frame laat ik ook maar. Die 8-kantige moeren van het trapstel wisten amper nog dat ze een functie hadden om het frame bij elkaar te houden

Attached Images
rolvuil 1.jpg (287.1 KB, 297 downloads)
rolvuil 2.jpg (203.52 KB, 299 downloads)
rol en carter.jpg (237.2 KB, 300 downloads)
carter ok.jpg (213.74 KB, 308 downloads)
carter krullen.jpg (145.63 KB, 302 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)