Originally Posted by Koosolex
Omdat mijn eerste '61 koffertje nogal veel originele onderdelen miste heb ik voor de onderdelen een ander koffertje uit 1961 gevonden. Deze is nog geheel origineel met de goede velgen (28 spaaks met rug) , naven (Beckson), jas beschermers, stuur, slot, bel enz. Zelfs het framenummer ligt dicht bij die van het eerste Koffertje. Alleen het frame is aangeroest. Ik ga van beide koffertjes 1 mooie maken. Ik ben nog aan het dubben welk frame ik als basis ga nemen. Maar er zal iig gelakt of gepoedercoat moeten worden.

Wat heeft de voorkeur lakken of poedercoaten?


Ik neem aan dat spuitbusjes lakken niet aan de orde is, dan geeft 2K autolak met afstand het mooiste resultaat, staat en valt wel met de voorbewerking, je kan het frame laten stralen en dan zelf de roestputjes plamuren en schuren en dan laten spuiten. 2K geeft een hele diepe hoogglans.

Poedercoaten valt en staat ook met de voorbewerking, van te voren de roestputjes weg slijpen met een lamellenschijf en ik heb ook nog een powervijl om het frame zo strak mogelijk te maken, dan breng ik hem weg om te stralen en te poedercoaten, resultaat vind ik meer dan goed al is het frame nooit zo stak als spuiten en je de hele diepe hoogglans ook niet hebt als 2K lak. Voordeel van poedercoat is dat het veel beter tegen een stootje kan. En dan de kosten..schrik niet als spuiten zomaar het dubbele kost als poedercoaten.


Vriendelijke groeten

Roelof