Goede middag heren,

Ik ben hier toch nog wat aan het afstellen aan mijn toersolex. Ik had wat problemen tijdens het rijden bij een warme motor dat hij plots kort uitviel. En dan terug gewoon draait en in toeren opliep en dan pats terug uitviel. Steeds zeer kort.

Ik had dan al eens het brandstofsysteem gewisseld omdat alles proper was (zo dacht ik toch) toen was het probleem opgelost. Maar dat bleek dus bij het terug zetten van het originele systeem en het zoeken naar de dader de pomp te zijn. Hij liep terug goed. ...Voor even. want nu met wat grotere afstand hopla kreeg ik het terug. Vreemd terug naar huis en terug alles stap voor stap beginnen afgaan. Bougie was droog dus brandstof ... pomp gewisseld zelfde probleem ... bougie gewisseld zelfde probleem ?? carburateur dan ... sproeier gewisseld en hopla probleem weg ??

Ok de sproeier dan toch semi geblokkeerd dan ? Nu dat ik dan toch bezig was de ontsteking ook nog eens op punt gezet en nu loopt hij lekker snel en goed. Alleen ... Ja je hoort me al komen.

de hendel voor de luchtschuif is extreem gevoelig. Daarmee bedoel ik helemaal naar start bij het starten dan start hij meteen en dan net naar het midden (een tikkeltje ervoor) dan loopt hij goed en snel. Maar als ik een tikje te ver ga dan hapt hij en valt hij zelfs een beetje uit. (die verschillen zijn zeer kort op elkaar. En het probleem is dat de hendel niet zo vast (ook niet los natuurlijk he) zit en de neiging heeft om stiekem naar meer lucht te lopen. en dus steeds uit het optimale punt zit te vallen. gevolg rijden met 1 hand smile

Ik hoor graag van jullie wat jullie idee hierover is ? Is het normaal dat dit zo gevoelig is .

Mvg Sam


Sam Janssens
Peperbus liefhebber