Vanavond stalen tankje eraf gehaald deze was verrassend schoon maar toch een nieuw kunststof tankje gemonteerd, en wat ik dus al vermoede nadat ik de stalen tank van binnen had gezien geen verbetering, na circa 10 a 15 minuten rijden is het gebeurd.

Toen ik de Lex van mijn Pa overnam reed hij op euro 95 gemend 1/35, als test heb ik 5 liter Aspen gekocht en beide solexen hebben dus circa 2,5 liter verband, nu weer terug naar euro 98 1/35.

Mijn Lex stopt er na 10 minuten mee, de Lex van mijn pa loopt gewoon zoals hij altijd loopt.

Wat heb ik gedaan cq gecontroleerd,

* Stalen tank vervangen voor kunststof met nieuw filter,
* Carburateur gedemonteerd, sproeier, remlucht filter etc etc eruit gehaald en geheel gereinigt met remreiniger en doorgeblazen met perslucht.
* Beide benzine leidingen remreiniger ingeblazen uit de bus en door geblazen met perslucht,
* Pompje gereinigt met remreiniger en drooggeblazen met perslucht, NIET doorgeblazen, de blaas/zuig test heb ik met de mond getest, werking oké.
(Membraam is wel een beetje flapperig....)
* Blaastest op de tank gedaan, er komt (al is het weinig) brandstof uit de retour.

Er zijn geen lekkages, ook geen valse lucht, alhoewel de gasschuif geen afdichting heeft, maar dat had die voor die tijd ook niet.

Ik begrijp er geen snars van, vorige week zondag met het meissie bijna 60 km gereden zonder enig probleem, en nu na 10 minuten is het beurt...... wat opvalt is dat er weinig retour brandstof is maar dan ook echt heel weinig, terwijl de slang vorige week vol doorliep.
Ik weet het even niet meer waar te zoeken.........


Salut!
Mark