Origineel bericht van: Erikvanmal
Ik heb het oude type dan dus vandaar dat ik geen filter ben tegen gekomen in de carburateur, het filter in de tankzit dat filter onderop of aan de zijkant, als het onderop zit dan dient de bout echt uit de tank gehaald te worden want dan zit de duikpijp nu 98% zeker te weten in een laag roestpap en zuigt amper brandstof op, heb al heel veel van deze afdekdoppen met een boor 6 uit moeten baggeren kreeg ik er niet uit de schroefdraad hiervan is dol (vorige eigenaar) ik heb deze afgeseald van buitenaf met tank care. Filter kan ik zien zitten met zaklamp en is weer netjes schoon.

Zijn de sproeiers verwijderbaar want ik vermoed dat daar nog vuil schuilt omdat hij enkel op chocke rijdt en dus met amper lucht wil rijden dus amper brandstof.

Wel leuk dit goed voor je Solex kennis op te peppen.

[b][/b]
als de dop onderin "dol" is dan is dat meestal niet de dop zelf maar het messing stuk dat aan de tank moet vast zitten, aan twee tegenover elkaar liggende plekken netjes een platte kant maken dat er een steeksleutel op past en dan met eeen dop 14 de afdek dop losmaken, daarna voorzicht met S39 het tankstuk weer aan de tank solderen zilversoldeer is nog beter, koper soldeer(las) niet dan gaat het messing stuk er ook aan dit alles als je dop en aanzuig onderin de tank zit

Last edited by Joan; 25/02/17 12:28 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)