alsje dan bij het binnenwerk bent teken je op de pijp een lang small dakje af, dat haal je dan weg met een dremel met slijpschijfje, bramen kun je leten zitten, de onder kant van het gat vouw je met een water pomp tang open ( tot plat) zodat je een mooi gapende opening hebt.

dan pak je de achter kant verdraai dat enigszins zodat het pijpje iete meer naar onder wijst en met hardsoldeer weer dicht maken OF als je een TIG hebt ( of naar de smit om de hoek met wel een TIG las je netjes het randje dicht, las stroom maximal 30 ampere, eenmaal dicht dan een pen van bijna 8 in het pijpje en heel langszaam iets bijbuigen, naar buiten en naar onder elke keer iets buigen, pen er iet uittrekken en dan verder buigen, pen in het begin niet verdure insteken dan waar het achterdeksel zit anders buigt er niets )
scheelt me bij sommigen solexen tot 5 km per uur en zeker "uit de wind" lopen ze een stuk sneller

Attached Images
uitlaat-6.jpg (141.26 KB, 754 downloads)
uitlaat-7.jpg (105.95 KB, 810 downloads)
uitlaat-8a.jpg (125.52 KB, 829 downloads)
uitlaat-9.jpg (143.27 KB, 810 downloads)
uitlaat-10.jpg (133.26 KB, 767 downloads)
Last edited by Joan; 02/08/16 09:02 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)