Origineel bericht van: AlienSolexfiend


Eventueel giet je een weinig benzine in de grote opening bovenaan, de carbfilter laat je zitten. Hierbij houd je de opening steeds vrij (geen vinger).
Met een bloedspuit gaat het doseren nog beter. Een nadeel is dat het rubber van de spuit wordt aangetast na een aantal keren gebruik en dan begint te strammen.

Niet duur en bij elke apotheek verkrijgbaar. De naald heb je niet nodig. wink

Update:
Ik bedenk nu net dat je met "gehele zwarte kap" het lichtkapje bedoeld i.v.m. het morsen van de benzine. Maar die moet je natuurlijk niet rechtreeks vanuit de jerycan erin gieten. smile
Ik zou zeggen telkens met 10 à 15 ml te doseren.

Maar misschien is het efficiënter om de carburateur eens goed uit te blazen via de sproeier opening. Eventueel eerst losweken met WD40, dan benzine en dan met je mond via de sproeieropening blazen. Ik gebruik hiervoor een afgedankt retourdarmpje. In alle openingen regel je de druk met je vingers. Bescherm hierbij je ogen en niet roken. Gebruik ook geen hoge druk bij het blazen, want dat is in combinatie met benzine onveilig.
Als de vervuiling/verstopping niet te hardnekkig is kan je het op deze manier proberen. Het voordeel is dat je de carburateur dan niet hoeft te demonteren.


Last edited by AlienSolexfiend; 11/12/14 09:52 AM. Reason: update

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali