Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Das waar, je komt dan verrassingen tegen. Of je neemt iets mee van een beurs, kom je thuis en dan is het net weer iets anders. Dan maar een beetje aanpassen toch.
Je merk dan toch dat ze altijd bezig waren om een beter systeempje te maken.


Ja en dan kom ik weer terug op die keuringen bij Solex race evenementen: onderdelen volgens "originele" maatvoering, nou als je er op let is die maatvoering nogal variabel, alleen die punten die nodig zijn om twee onderdelen aan elkaar te kunnen zetten dat komt overeen , al wat ertussen zit varieert nogal.

Laatst heb ik eens alle cylinder bekeken hoe daar de gaten in de onderste flens zitten voor de boutjes naar het carter.
dit zou op een steek moeten zitten van 41 mm , nou dat klopt dan ongeveer wel maar als je ziet hoe de gaten soms zitten ten opzichte van de zijkant van de voet, wandjes tussen de 2 en de 5 mm staan er en vaak is het vierkant "getorst" ten opzichte van de cylinder zodat deze dan iets verdraait staat op het carter


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)