Vandaag mijn itom weer van stal gehaald en even mee gereden. Het is een hulpmotor maar dan met de rol op het achterwiel. Hij rijdt erg fijn en is best snel. Het frame is Frans (Walker) en het blokje lijkt in licentie in Frankrijk te zijn gemaakt. Technisch is alles helemaal in orde. Aan het uiterlijk heb ik niets gedaan. Hij ziet er nog net zo uit als toen ik hem uit een franse schuur haalde. Groet Thijs
Het blokje is helemaal opnieuw opgebouwd. Ik heb de hoogspanningspoel vervangen voor een 6 volt spoel (jan de laat) en een externe bobine. Dat is wat betrouwbaarder. Het brommertje loopt hard. Ik heb er een blauw kenteken bij, nog uit de "schouw periode" . Als ik hem nu zou laten keuren zou er een geel kenteken op komen denk ik. groet Thijs
Ik ga hem niet opknappen. Zoals gezegd, technisch is hij helemaal in orde: motor, remkabels, remmen, wiellagers verlichting enz, zijn allemaal nagekeken en gemaakt. Het uiterlijk blijft zo. Zo vind ik hem op zijn mooist. groet Thijs
Een oude brommer heeft een hele geschiedenis achter de rug. Die mag je best zien. Voorheen wilde ik zo'n brommer/of solex helemaal als nieuw maken, ik ben daar steeds meer van af gestapt. Ik kan zeer onder de indruk zijn van solexen die met veel liefde en tijd (en geld) helemaal zijn opgeknapt. Maar je ziet dan niet meer het karakter/ geschiedenis van zo'n solex. Smaken verschillen echter, en iedereen beleefd zijn hobby op zijn eigen manier. groet Thijs