|
|
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1 |
als ik het goed heb zou bij open puntjes de testlamp uit moeten gaan dat is bij mij niet zo. waar zou de sluiting kunnen zitten ?
albert
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Heb je de condensator en spoel los gekoppeld? Anders meet je altijd kortsluiting, dan wel door de spoel, dan wel door de condensator.
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1 |
om de onsteking af te stellen zou bij open contact puntje het testlampje uit moeten gaan of snap ik iets niet ?
albert
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Ja dat klopt, mar alleen als je gedaan hebt wat ik hier boven heb getypt.
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044 Likes: 3
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044 Likes: 3 |
Ik heb een "kastje" gehad :-( helaas gehemeld,lang geleden gekocht bij de Campse solexisten (B) gewoon een klemmetje aan het bewegende deel van de puntjes, en het andere klemmetje aan de aarde/frame. Niks los maken. Aan het vliegwiel draaien tot het lampje uit gaat en kijken of de streepjes gelijk of iets voor rupture staat.
Last edited by trommel; 10/04/21 05:20 PM.
Vriendelijke groeten, Ad
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044 Likes: 3
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044 Likes: 3 |
Ja ik ken dit filmpje, ik ga hier niets over zeggen ..zo kan het ook.
Last edited by trommel; 10/04/21 05:26 PM.
Vriendelijke groeten, Ad
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Ik dacht dat de topic startte deze manier bedoelde en dan moet alles los, omdat hij het had over een lamp die uit moet gaan.
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1 |
bedankt voor jullie duidelijke uitleg.
groet vries
albert
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Ja ik ken dit filmpje, ik ga hier niets over zeggen ..zo kan het ook. Ja, mooi verhaal, lekker lang....
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Het is misschien wel de gemakkelijkste manier, echter vind ik dat je zo min mogelijk los moet halen en zeker wanneer je het regelmatig toe wil of moet passen.
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Ik kijk gewoon , weliswaar ook met een lampje, maar dat houd ik in mijn hand om in die donkere kelder achter het vliegwiel wat licht bij de onderdelen te krijgen. Komt niet zo nauw als hij maar niet te laat staat . Deze week nog een solex zat het vliegwiel los op de krukas, klapperen als een gek dat ding spie bijna naar de vaantjes maar het liep nog wel . geen idee waarom iemand dat wiel niet even vast zet ik vond veel schade toen ik hem verwijderd had
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: May 2020
Posts: 10
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: May 2020
Posts: 10 |
Ik heb recentelijk een elektronische (elektronica is een andere hobby van me) schakeling gemaakt en netjes in een doosje gebouwd, waarmee je kunt afstellen zonder vliegwiel condensator etc. te demonteren. Werking is hetzelfde als in het filmpje, alleen is het lampje dan een LEDje en wordt het spanningsverschil gemeten.
|
|
|
0 members (),
299
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|