Sinds kort eigenaar van een Zundapp 448-05 Liste 1, in de volksmond de sprinter.
Fietsje is van '81 en heeft een Kokusan ontsteking en een nieuwe cilinder/zuiger, beetje inrijden nog maar hij trekt nu al met gemak richting de 65/70.'
Wat ontbrak waren de knipperlichten (origineel alleen op de duitse CS50 uitvoering, het zusje van de NL Sprinter) en claxon, die zitten er nu ook op met een gel accu in de achterspoiler.
En nu lekker rondtoeren met de Nozems en de Nonnen.
En sinds enkele maanden een 2e erbij, origineel in Zwiterland geleverd, vandaar ook dat korte zadel, mocht slechts 1 persoon op vervoerd worden. De brommer is volledig gerestaureerd, frame/velgen poedercoating (laten doen) de rest, als kabelboom en alle mogelijke slijtdelen zijn door mijzelf vervangen. Ook het spuitwerk is door mijzelf gedaan. Voorzien van een kokusan ontsteking en accu op 6 volt voor wat meer betrouwbaarheid, en ledlampen voor de zichtbaarheid, want dat laat hier in de Achterhoek in de avonduren best te wensen over. De brommer liep origineel 56 km/h op de gps maar voor gezamelijke toertochten heb ik graag wat 'over' dus voor wat extra power is deze voorzien van een Athena 4 poorter (van buiten niet te onderscheiden van de originele cilinder) de brommer loopt nu tegen de 70 km/h op gps maar door de originele uitlaat en carburateur heerlijk stil en dat is fijn om lange tochten op te toeren. Moet eerlijk bekennen dat ik er vaker op rij dan de solexen......
ook originele cilinders kunnen gaan als de brandweer want ze hebben steeds de gietmallen gebruikt voor de snelste uitvoering wat betreft de moeilijk te maken ( en daarmee te veranderen) spoelpoorten . de makkelijker te maken ( qua mal) inlaat en uitlaatpoort openingen hebben ze wel aangepast voor de langszamere versies emn dat zijn nu net de poorten war je als tuner het makkelijkst bij komt dus met iets werk behaal je al heel snel goede resultaten en de cilinder blijft betrouwbaar als je ter plaatse van het tune werk het ( "chrome" ( is geen chrome meer) op de correcte manier eerst weg slijpt voordat je aan het aluminium begint