vandaag met mijn maat ceryl wat gaan rondtoeren langs de vlaamse veldwegen ik met de tandem eysink renata berini eitje en mijn maat met een 3800 heerlijk groetjes pierre
hoi alfons dat valt best mee hoor het is wel eventjes wennen natuurlijk wand zo een micron haald toch een snelheid van tussen de 32 en de 36 en voor zo een klein ding is dat volgens mij veel te hard wand net die kleine wieltjes is het wel een beetje wennen om te sturen en recht te blijven verder kun je er wel van genieten en beziens in overvloed groetjes pierre
Loopt niet slecht dan. Ja, die kleine wieltjes he, lache. Wil best is op zo,n machine een keertje rijden. Gewoon om te voelen hoe dat is. Heb een keertje op zo'n minibike gereden, zweetdruppels braken me uit. Ik dacht elk moment is het gebeurd met me. Levensgevaarlijk. Ding kon 70 of zoiets. Dat ga ik niet meer doen.
Vandaag toertocht van de Reutel alleen voor Solexen, omgeving Coevorden en stukjes Duitsland, deze keer met een aantal gastrijders van Solex club t'Olde Ploffie. Zo dicht bij huis en toch veel plekken nog nooit geweest. Fietspondje op zonne-energie.
Ja Roelof, het was een mooie tocht. Gelukkig viel het weer ook wel mee. De wind was wel hard en tegen de wind in ging het wat langzamer met mijn Ami. Maar ik ben weer op plaatsen geweest waar ik nog nooit geweest was. Vooral de pontjes waren een belevenis.
ja levensgevaarlijk die mibibikes en zeggen dat ze dat zogezegt voor kinderen kopen niet te geloven groetjes pierre
valt wel mee, 9 jaar lang indoor geraced met die dingen, pas onlangs ermee gestopt vanwege tijdgebrek en het feit dat mijn thuisbaan weigert mee te werken aan beschikbaar stellen van de baan. ( Tim wel, Jip niet )
Ik ben net terug van een lezing over diagnose stellen aan auto's. Goede lezing. En ja hoor onderweg naar huis ging de koplamp ineens veel licht geven dus het lampje achter stuk. Alles is goed massa/contacten enz... De spoel geeft gewoon veel power. Lampje al 2 keer stuk. Nu zal ik er een 12vV lampje inzetten want heel veel licht achteren met 6V lampje. Gelijk wat langzamer rijden om voorlampje heel te houden want ik moest door de binnenweg en daar is het pikkedonker.
Ik ben net terug van een lezing over diagnose stellen aan auto's. Goede lezing. En ja hoor onderweg naar huis ging de koplamp ineens veel licht geven dus het lampje achter stuk. Alles is goed massa/contacten enz... De spoel geeft gewoon veel power. Lampje al 2 keer stuk. Nu zal ik er een 12vV lampje inzetten want heel veel licht achteren met 6V lampje. Gelijk wat langzamer rijden om voorlampje heel te houden want ik moest door de binnenweg en daar is het pikkedonker.
Was een beetje voorbarig om te zeggen dat het lampje stuk was. Bleek dat het contactstripje ernaast was geschoven. Waarom, geen idee. Effe terug geduwd en klaar. Ik rij weer verder met het licht in mijn leven.
Vandaag het eerste ritje van het jaar gereden, en tevens ook de eerste avondrit. Heerlijk is dat na zeven maanden stilstand.
Dat is inderdaad een lange tijd geleden Ali, je kunt de schade nu weer gaan inhalen! Ik ben vanavond ook nog een 25 km aan het toeren geweest, even alleen met de OTO.
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Vorige week met de 3800 gereden zelfs met korte mouwen!!
Gister ochtend nog een rondje met de oto na 500m me aandrijfrol kapot Iemand een idee?
Effe nadenken hoe ik dit moet oplossen.. Nooit echt gesleuteld want nooit problemen met de solexen gehad behalve gewoon onderhoud natuurlijk (pakkingen, bougie, enz enz.) maar hele blok uitelkaar zover nog nooit gegaan.
Haha klinkt wel heel simpel zo. Bij deze dan iemand die zich aanbied.. niet voor niks natuurlijk. Dat is ook het probleem alfons ik heb al die trekkers niet enzovoort
Zeker iemand raadplegen. Want ook het terug monteren van de spoelenplaat wordt met de hamer gedaan en dan gaat het helemaal fout met de afdichting van de krukas. Niet aan beginnen als je het nog nooit gedaan hebt, en alleen maar van iemand leren die het voor doet. De spoelenplaat moet er namelijk op gedrukt worden. Allerlei methoden zijn hier beschikbaar voor. Plaats een oproep en er zal wel iemand zijn in de buurt die wel wil helpen.
Hier is nog een impressie van het 35km ritje van gisterenavond van de solexen van de Solex Musketiers dreke2, kees33 en RedFox (v.l.n.r.). kees33 (Frank) schoot op het Noord Brabantse pontje van Bern naar Herpt even snel een plaatje en is daarom zelf (nog) niet zichtbaar. De volgende keer staat Frank er ook zelf bij op want dan vragen we even een andere pont passagier om het kiekje te maken!
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Ja zeker een ritje gemaakt. Rondrit met de BOLUZ club hier. 9 rolaandrijvers. De brommers hadden hun eigen route. Heerlijk weer was het vandaag. Eindpunt was het jaarlijkse festival in Heinkenzand waar van alles te doen is. American trucks, Harleys, tunig cars met hele grote luidsprekers die aan wedstrijden mee doen, oude motoren, leger voertuigen, oude dikke Amerikanen, rocke billie muziek tent, braderie, en nog veel meer. 1,5 takje gereden. Hoeveel km dat is weet ik niet.
led op die van Frank is ook uitgerust met een led koplamp dus, Geert is nog niet zover, wel schitterend gemaakt dat zoekplaatje nog meer verschillen !!
Vandaag met de Anna huperdepup toertocht meegereden met de 3800 in babberich. Mooie route weer iets heel anders dan een rondje Leiden of Denhaag...
Mijn solex rijdt of heel erg beroerd of alle andere waren opgevoerd OF ik ben de slechtste solex rijder van Nederland...(misschien leuk tv programma) Mijne liep echt wel tegen de 30aan dus geeeeen idee
Vandaag met de Anna huperdepup toertocht meegereden met de 3800 in babberich. Mooie route weer iets heel anders dan een rondje Leiden of Denhaag...
Mijn solex rijdt of heel erg beroerd of alle andere waren opgevoerd OF ik ben de slechtste solex rijder van Nederland...(misschien leuk tv programma) Mijne liep echt wel tegen de 30aan dus geeeeen idee
Leuk dat je het noemt, dat was bij Schutterij Sint Anna in Oud-Zevenaar, dichtbij waar mijn wieg stond. De start van de toertocht was inderdaad in Babberich (Cafe Restaurant Zalen "Het Centrum"). Het is het grootste oldtimer evenement van De Liemers (deel van Gelderland) en wij waren gisteren nog bij familie aldaar die een flyer hadden van het evenement, zie de foto! Jammer genoeg moesten we vandaag weer in N.-Brabant zijn i.v.m. verjaardag van dochter, anders was het een mooie gelegenheid geweest.
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Afgelopen zondag nog een rit gemaakt, héél bijzonder. Normaal rij ik met dit weer nooit met een groepje maar in dit geval was het een verrassingsrit voor de verjaardag van de buurman.
Iedereen is heel maar doorweekt teruggekomen waar de volgende verrassing (bbq en wasdroger) al klaar stond.
Een leerling van mij heeft ook mee gereden. Vandaag zei hij tegen mij dat ik dat ook eens moest doen want hij vond het prachtig. Een rit van 10 uur, met pauzes erbij 12 uur.
Net terug van Veenhuizen/ Fochteloo. Mooie rit gehad met 7 man, gisteren 138 km gereden en vandaag 109 km. Gelukkig weer geen problemen gehad en het weer was top !
gisteren een solex rit gemaakt van hoogland organisatie cafe "de plank" ook beetje personeelsuitje geworden want veel van mijn solexen extra ingezet om medewerkers van de plank van een solex te voorzien. een paar vreselijke hoosbuien gehad maar wel doorgezet. 1 van de soexen die ik voorzien had van een uitgeboorde cylinder met daarin een zuiger bedoeld voor aan alu cylinder en de poorten aangepast. na inlopen loopt deze met 6.5 mm en normale uitlaat echt als een welkende trein, goede maar niet overmatige trekkracht ( geen compressiekop) maar berg af en met wind mee blijft hij maar doorhollen simpel en eenvoudig maar heel effectief, na de rit deze zelf ook nog maar eens gepakt en heen en weer door de polder, moest nog naar de verjaardag van mijn schoonmoeder in Blaricum (88)
Gisteren weer een tournee door de "provence!" Het oude ootootje loopt inmiddels net zo snel als de 64 er oto. Veel problemen gehad met de brandstoftoevoer. Ik weet ea aan een weerbarstig menbraan. De oorzaak lag echter in een niet geheel vlak in/uitlaat spruitstuk waardoor er met regelmaat valse lucht getrokken werd. Na het vlakken zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Nu maar een derde oto??
Mij bekend. In dit geval bleek dat de flens van het spruitstuk krom was. Als je ouwe zooi koopt krijg je het verhaal vaak niet mee. Maar ok, tis weer top.
Vanmiddag een Brabants rondje van ca. 75km gereden op bekend terrein dus ook weer even pontje pakken. Ter hoogte van Bokhoven bij een leuk terrasje aan de Maas aangestoken en toen richting Den Bosch. Tja en toen kwamen bij dreke2 (André) een aantal niet geplande problemen. Nabij de sluis van Bokhoven/Empel verloor André plotseling zijn motorlifter hendel, naar bleek een oude scheur. Als klap op de vuurpijl nabij Hedel opnieuw een pechduivel: het blokje liep (weer) vast. We zijn nadat het blokje wat was afgekoeld op ons gemak naar Drunen terug gereden via de kortste weg. Aldus weer een zeker geen saaie namiddag!
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Vanmiddag een Brabants rondje van ca. 75km gereden op bekend terrein dus ook weer even pontje pakken. Ter hoogte van Bokhoven bij een leuk terrasje aan de Maas aangestoken en toen richting Den Bosch. Tja en toen kwamen bij dreke2 (André) een aantal niet geplande problemen. Nabij de sluis van Bokhoven/Empel verloor André plotseling zijn motorlifter hendel, naar bleek een oude scheur. Als klap op de vuurpijl nabij Hedel opnieuw een pechduivel: het blokje liep (weer) vast. We zijn nadat het blokje wat was afgekoeld op ons gemak naar Drunen terug gereden via de kortste weg. Aldus weer een zeker geen saaie namiddag!
Leuke foto's! En Tja, ik heb het al zo vaak gezegd: Nooit tafel 45 nemen! Brengt altijd ongeluk.
daar zit ik altijd, dus dat weet ik dan ook weer, zal is een ander tafeltje zoeken, misschien heb dan eens een keer wel [url=gelukhttp://forum.solex.nl/images/icons/default/sick.gif][url=gelukhttp://forum.solex.nl/images/icons/default/sick.gif][url=gelukhttp://forum.solex.nl/images/icons/default/sick.gif]gelukhttp://forum.solex.nl/images/icons/default/sick.gif[/url][/url][/url]
Gisteren rondje Noord Drenthe. Op zich niet bijzonder, maar toen wij bij café Boszicht in Norg waren bleek dat deze gesloten was. We hebben op het terrasje maar wat sinaasappelsap gedronken. Weet zaten aan tafeltje.?.......45 Haha.
Rij al vanaf zaterdag op de Amuse. Heerlijk man met dit temperatuurtje. Wel blijven rijden voor wat rijwind. Lucht is gewoon warm. Kort broekie, slippertjes, petje, brilletje, hempie, beetje insmeren en gaan met het ijzeren paard. Dijkjes, langs de zeedijk, over de boulevard van Vlissingen, stormvloedkeering Oosterschelde, mooie brede fietspaden, vliegveld Midden Zeeland enz.... Heerlijk wwwhhhaaaaa. Hoeveel km, eeehhhh vier tankjes of zo.
Rij al vanaf zaterdag op de Amuse. Heerlijk man met dit temperatuurtje. Wel blijven rijden voor wat rijwind. Lucht is gewoon warm. Kort broekie, slippertjes, petje, brilletje, hempie, beetje insmeren en gaan met het ijzeren paard. Dijkjes, langs de zeedijk, over de boulevard van Vlissingen, stormvloedkeering Oosterschelde, mooie brede fietspaden, vliegveld Midden Zeeland enz.... Heerlijk wwwhhhaaaaa. Hoeveel km, eeehhhh vier tankjes of zo.
Top man....je woont daar ook prachtig om te toeren.
gisteren voor de verandering eens met de solex naar mijn kaartmaten in plaats van met de auto, rondje polder van HOOGland/Eemnes heel veel vliegend spul een tik verkocht.
Rij al vanaf zaterdag op de Amuse. Heerlijk man met dit temperatuurtje. Wel blijven rijden voor wat rijwind. Lucht is gewoon warm. Kort broekie, slippertjes, petje, brilletje, hempie, beetje insmeren en gaan met het ijzeren paard. Dijkjes, langs de zeedijk, over de boulevard van Vlissingen, stormvloedkeering Oosterschelde, mooie brede fietspaden, vliegveld Midden Zeeland enz.... Heerlijk wwwhhhaaaaa. Hoeveel km, eeehhhh vier tankjes of zo.
Top man....je woont daar ook prachtig om te toeren.
zeker mooi hier om te toeren. Veel afwisseling. straks weer naar school en dat is 7 km. Alleen doe ik er een 45 minuten over. Hoe zou dat komen. LOL.
Vandaag toen het spulletje warm werd:Regelmatig inhouden en veel bellletjes in de retour. 35 graden is kennelijk te warm voor ons 55 jaar oude baasje, laat staan voor het baasje van het baasje,die is nog een jaartje ouder.
Je merkt het aan de Solexen en de baasjes: dit is tè veel van het goede. Enkele tips: - houd de tank vol. - niet teveel in de volle zon, zowel rijden als stilstaan. - regelmatig een terrasstop.
Vandaag een testritje gemaakt met een nieuwe motor voor de 24-uurs. Geen last van vapourlock gehad gelukkig. Ik had nog een gelukje en ook wat pech.
Tijdens de rit ging ik even naar de kant van de dijk om om te keren, ik had vanuit mijn ooghoek wel iets wits achter mij zien rijden, bleek een politiebus en die reed gewoon door ondanks dat mijn snelheid toch wel een aardig eindje boven het toegestane lag. Halverwege de terugweg klapte de rol uit elkaar, heb de stukken nog wel bij elkaar kunnen rapen, je mag namelijk geen rommel op de weg laten liggen.
Vandaag een testritje gemaakt met een nieuwe motor voor de 24-uurs. Geen last van vapourlock gehad gelukkig. Ik had nog een gelukje en ook wat pech.
Tijdens de rit ging ik even naar de kant van de dijk om om te keren, ik had vanuit mijn ooghoek wel iets wits achter mij zien rijden, bleek een politiebus en die reed gewoon door ondanks dat mijn snelheid toch wel een aardig eindje boven het toegestane lag. Halverwege de terugweg klapte de rol uit elkaar, heb de stukken nog wel bij elkaar kunnen rapen, je mag namelijk geen rommel op de weg laten liggen.
met een originele rol ga je het sowieso niet redden een beetje water en je bent weg, want dan slaat je motor door
met een originele rol ga je het sowieso niet redden een beetje water en je bent weg, want dan slaat je motor door
heb je al een team bij elkaar ?
Een team is er, dacht ik. Eentje zat aan de andere kant van de wereld, ik hoop dat hij op tijd de weg terug kan vinden.
anders moet je mij maar opgeven want ik denk dat A) het peperbus project niet op tijd klaar is B) als dat zo al is dat ik dan ook geen team op tijd krijg, er zijn er wel maar niet allen hebben een rijbewijs.
Wat gebeurd er dan als je met hele hoge temperaturen rijd met de cartertjes? Zet het zoveel uit de het lager los komt?
De problemen rond het Zamac is jou wel bekend....
Ja problemen zat ermee. Maar zoals ik al vroeg, is het dan zo dat het lager dan loskomt met alle gevolgen vandien? Kan me dat wel voorstellen. Of zijn er nog andere dingen?
Misschien dan toch verstandig voor ons om dan niet volgas te rijden. Wordt het niet zo warm en spaart het carter denk ik zo. Rij de laatste tijd ook zo rond de 30 en dat is een leuke snelheid vind ik en lekker rustig.
Misschien dan toch verstandig voor ons om dan niet volgas te rijden. Wordt het niet zo warm en spaart het carter denk ik zo. Rij de laatste tijd ook zo rond de 30 en dat is een leuke snelheid vind ik en lekker rustig.
Jij rijd toch cnc carter, dan kan er niks gebeuren.
Misschien dan toch verstandig voor ons om dan niet volgas te rijden. Wordt het niet zo warm en spaart het carter denk ik zo. Rij de laatste tijd ook zo rond de 30 en dat is een leuke snelheid vind ik en lekker rustig.
Jij rijd toch cnc carter, dan kan er niks gebeuren.
Ja zeker cnc carter. Ja, maar wil ook het spulletje heel houden want het loopt super zo. Kan 40, maar 30 loopt hij super rustig vandaar.
Mooi!!! La Bella Italia Zie me zo al rijden met Gina Lollobrigida achterop Voor de jongeren onder ons: Gina was Hèt sex symbool destijds voor de bejaarden van nu Heb je hem/haar gekocht?
Last edited by zeezout; 04/07/1510:00 PM. Reason: Gina vrgeten