hoi, ik ben Levi.
ik ben 18 jaar en heb sinds kort een solex 3800 uit 1977 met gele plaat in mijn bezit om te gebruiken om mee naar school te rijden. (15km heen en terug)

ik heb hem zelf nog niet gezien omdat een maat hem voor mij heeft gekocht omdat ik zelf nog op zee zit voor de komende 3 weken.
Ik weet al wel dat de roller versleten is maar de rest van het blok wel is nagekeken. dat veranderd niet dat als ik thuis ben dat ik het blokje zelf nog eens helemaal nakijk of dat het echt gereviseerd is. de vorige eigenaar gaf aan dat de solex max 26km/uur gaat maar wel een gele plaat heeft. om die reden wil ik die gele plaat wel voledig benutten. nadat ik het hele blok kloppend en fantsoenlijk rijdend heb gekregen, wat adviseren jullie mij qua setup en opvoeren om 45km/uur te behalen. ik heb een beetje ervaring met opvoeren maar dat is voornamelijk betere onderdelen er tegen aan gooien en het optimaal afstellen van ontsteking en carburateur. ik weeg zelf rond de 90 kg en ben 1,86m en wil 45km/uur behalen met wat trekkracht.

vriendelijke groet, levi