Solex forum
Posted By: Trommel Solexrace op z`n Beers - 01/02/11 05:39 PM
Vandaag een groot stuk in het Eindhovens Dagblad over de start van de Solexrace in Oost,-West-en Middelbeers zoals het toen nog voluit heette.( waar 10 Juli weer een tourtocht is) En zijn op zoek naar mensen die hierover iets kunnen vertellen.
Ik denk dat bv de familie Vennix hier iets meer vanaf weet.
(Tekst en foto zijn gescand)

Attached picture Tekst Solexrace op z`n Beers.jpg
Attached picture Foto Solexrace in Beers.jpg
Posted By: Joan Re: Solexrace op z`n Beers - 01/02/11 06:59 PM
We hadden vroeger bij de MON crosses een omroeper die volgens mij Jo vd Burcht heette.
Ik heb ooit 1 keer in brabant meegedaan, dacht inderdaad in middelbeers met een race ergens in 1987 denk ik.
Geen kaas gegeten toen van reglementen, werd gelijk met mijn standaard solex bij de specials geworpen want er zat een dingetje verkeerd.... toen was het al blazen daar en Jo deed het omroepen. Mogelijk leeft hij nog.
Die had altijd veel te vertellen.

O. ja, in die tijd heette ik op zijn Brabants "Djoon"
Posted By: Trommel Re: Solexrace op z`n Beers - 08/02/11 06:04 PM
Origineel bericht van: trommel
Vandaag een groot stuk in het Eindhovens Dagblad over de start van de Solexrace in Oost,-West-en Middelbeers zoals het toen nog voluit heette.( waar 10 Juli weer een tourtocht is) En zijn op zoek naar mensen die hierover iets kunnen vertellen.
Ik denk dat bv de familie Vennix hier iets meer vanaf weet.
(Tekst en foto zijn gescand)

Vandaag een artikel in de krant over de solex-race begin jaren 80 in Middelbeers
(foto groter maken om de tekst beter te lezen)

Attached picture Solex-race in Middelbeers begin jaren 80.jpg
Posted By: Jan Vennix Re: Solexrace op z`n Beers - 11/02/11 01:01 AM
Natuurlijk weten de vennixsen er meer van ,peter staat zelfs op de foto.Hij staat rechts onder het afdakje met een groot hoofd op zijn trui gedrukt(normaal dacht ik).
Wij hebben denk ik wel in totaalwel 15 of meer keer de beker mee naar huis genomen met een van onze solexen.
Ook hebben we enkele malen de wisselbeker mee naar huis mogen nemen wanneer je driemaal achtereen de wedstrijd wint.
© Solex Forum