Solex forum
Posted By: solexnl Restauratie 2200 - 26/11/11 07:54 PM
Hierbij de link met foto's waar ik bezig ben met de restauratie van mijn Solex 2200

http://www.mijnalbum.nl/Album=MDUEEOEF

Vragen / opmerkingen zijn welkom

Han
Posted By: Alfons_Amuse Re: Restauratie 2200 - 26/11/11 08:00 PM
Idd maak veel foto's, dan weet je ook hoe het heeft gezeten.
Leuk om te zien.
Succes verder.
Posted By: carl Re: Restauratie 2200 - 26/11/11 11:30 PM
Zo'n solex 2200 heb ik ook nog staan om te restaureren volgens mij ongeveer de zelfde ook met velgremmen achter.

Succes ermee.

Groetjes Carl
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 02:32 AM
Het is idd een V1, ik heb nog een V2 carburateur liggen, ik weet nog niet in welke vorm ik hem terugrestaureer.
Heb geen ervaring met het bedieningsgemak (of ongemak) van een V2. Iemand anders wel ??
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 03:07 AM
Het is een incomplete handle van een OTO, dat was het enige ding dat ontbrak aan de 2200 en deze heb ik er voor nood opgezet.
Is de orginele handle van ee 2200 gelijk aan die van een OTO ?
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 03:20 AM
Maar is dit ook het type dat op de 2200 zat ?
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 03:29 AM
OK, bedankt.

Strakke 2200 hoor.
Posted By: Pierre Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 04:05 AM
klop bij die van mij ook en han gaat ge hem laten poederlakken of hem zelf spuiten ik vind poederlakken heel mooi en goedkoop
groetjes pierre
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 04:11 AM
Poederlakken, de nieuwe velgen heb ik al, 1 zelf verspaakt, dat ziet er al beter uit.

De biesjes wil ik proberen te plakken, ik heb 5mtr biesjes via de Franse E-bay verkregen, incl een complete set stickers voor een 2200.
Posted By: Pierre Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 04:35 AM
biesjes plakken heb ik ook gedaan gehad maar dat doe ik niet meer het is zeker zo gemakkelijk om ze te trekken met een biezen trekker paint stift en veel mooier en origineel
groetjes pierre
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 04:39 AM
OK, ik probeer het toch eerst even, ik heb ze nu toch thuis...
Posted By: Kemon Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 04:58 AM
Ik wil deze winter ook aan een 2200 gaan beginnen.
Ik heb hem helemaal compleet.
Alleen het stuur en de velgen zijn verroest.
De velgen zijn geen probleem, dat worden nieuwe, het stuur is een ander verhaal.
Voor de rest een complete motor plus een halve motor.
Hij ligt nu gedemonteerd in een doos te wachten op actie.


Interessant om dit te volgen
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 05:03 AM
Wanneer je tips hebt...
Posted By: carl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 03:41 PM
Mooi hoor die reactie's op de restauratie van de 2200, ik denk erover om ook maar eens te beginnen, maargoed ik ben ook nog aan een Italiaantje bezig ( die moet eerst klaar )

Groetjes Carl
Posted By: carl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 07:57 PM
Origineel bericht van: Edgard
Hoi Carl

Italiaan?
Vertel!!!!


Nau vorige jaar heb ik een Malaguti sport gekocht van eind jaren zestig het betreft een drie handversnelling, maar helaas hier niet veel verder mee gekomen omdat het bic-end eruit ligt.
Nu heb ik een week of vier geleden een donor erbij gekocht ook met kenteken en deze is vier jaar jonger en met een hoog stuur en vier voet versnelling en daar ben ik nu ook mee bezig.
Als deze klaar is dan heb ik meerdere kansen om er opuit tegaan.
Hier in de buurt is ook een bromfietsclub waarvan ik lid ben, ook hun organiseren nog al eens een toertocht laugh

Maargoed de solex komt niet uit het oog hoor, wees niet ongerust, in ben nog bezig aan een 3800 er staat een 2200 tewachten dus werk genoeg voor de winter wink

Groetjes carl
Posted By: carl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 08:23 PM
Deze foto had ik op mijn computer verkleind om te proberen het gaat hier over de twee Malaguti's vanaf de voorzijde.

Groetjes carl

Attached picture 1321132351N30102011032.jpg
Posted By: carl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 09:32 PM
Zelf zou ik het ook denken om de rechtse opteknappenmaar qua omzetten van de koppelings handel ( op de links zit het aan het stuur vast )
De eerste stap is gezet en ga ervoor om de linkse onderhanden tenemen en als deze klaar is ga ik verder met de rechtse ( persoonlijk vindt ik die ook sportiever, maar een hoogstuur zit beter op de lange afstand )
Het kan ook nog zo zijn dat ik op termijn clipon's met koppeling en remgreep tegenkom, ik heb al een ronde koplamp hier voor gescoord.

Groetjes carl
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 10:26 PM
Origineel bericht van: LeiS
Als je de biezen gaat plakken,ziet niet uit, deze zijn te breed.
beter zelf erop trekken


Heb een (orginele) Ami laten spuiten in 2001 en hier zitten ook geplakte biesjes op, nooit opmerkingen over gehad.

Ze zitten er nog steeds goed op behalve boven de voetsteun aan de linkerkant (schijnbaar stap ik altijd van links naar rechts op), daar zit een beschadiging door de klompen.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 27/11/11 10:41 PM
Origineel bericht van: Edgard
Hoi

Net het zelfde.
Heb het zelf ook op mijn 2200 gezet.


Heb je nog tips voor de jasbeschermers? Ik heb wat waslijndraad gezocht maar tot nu toe vind ik alleen geel groen en rood, helaas geen zwarte.

Han
Posted By: Johnnie Re: Restauratie 2200 - 28/11/11 03:57 AM
Heeé Carl ik heb ook een Malaguti! Maar ik heb veel moeite met plaatsen van een foto. Het moet via bestands beheer, maar men foto's zijn schijnbaar te groot!
Posted By: FFAnders Re: Restauratie 2200 - 28/11/11 04:09 AM
Hoi Johnnie , probeer het hiermee : http://www.fotoverkleinen.nl/upload.php

werkt mij mij goed wink
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 29/11/11 12:51 AM
OK, bedankt had ik zelf niet aan gedacht.

Han
Posted By: Alfons_Amuse Re: Restauratie 2200 - 29/11/11 01:13 AM
Origineel bericht van: FFAnders
Hoi Johnnie , probeer het hiermee : http://www.fotoverkleinen.nl/upload.php

werkt mij mij goed wink


Ik gebruik FasStone Photo Resizer. Gratis, makelijk, snel en veel formaten mogelijk.

http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm

Posted By: FFAnders Re: Restauratie 2200 - 29/11/11 01:16 AM
Origineel bericht van: solexnl
OK, bedankt had ik zelf niet aan gedacht.

Han

Bedoel je deze op de afb. ??

Een grote O-ring doorknippen ,door de gaatjes heen ,knoopje erin.

Attached picture jasbeschermer.jpg
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 29/11/11 05:06 PM
Ja die jasbeschermers, eenn Oring is ook een optie, bedankt.

Han
Posted By: Alfons_Amuse Re: Restauratie 2200 - 29/11/11 11:04 PM
Slim bedacht zoiets.
Posted By: FFAnders Re: Restauratie 2200 - 30/11/11 02:49 AM
Origineel bericht van: solexnl
Ja die jasbeschermers, eenn Oring is ook een optie, bedankt.

Han

Heb het even opgezocht : http://www.metaalreus.nl/index.php?cPath=1519_1520_1800
Ze verkopen /meter ....
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 30/11/11 03:17 PM
nogmaals dank
Posted By: Johnnie Re: Restauratie 2200 - 02/12/11 01:40 AM
Dit is een foto van mijn Malaguti Sport 1972!

Attached picture kleintje.jpg
Posted By: carl Re: Restauratie 2200 - 03/12/11 03:18 AM
De linker is precies hetzelfde type dan op jou foto'tje maar dan is deze al een keer overgespoten ( donkergrijs en rood , maar ik denk dat ik deze zilver met rood ga spuiten / het donkere vind ik niet zo mooi )

Groetjes Carl
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 04/12/11 11:15 PM
Ben een wiel aan het verspaken, de eerste is prima gelukt en draait mooi rond.
Het achterwiel heb ik nu ook gedaan en de spaken zitten er op precies dezelfde manier als het voorwiel in, dit achterwiel blijft echter en ei met een slag erin. Iemand tips ??
Posted By: Johnnie Re: Restauratie 2200 - 05/12/11 01:54 AM
Dit heeft te maken met een spaakspanning, te los, sommige te strak, verschil in spaaklengte, enz. En om dan theoretisch uit te gaan leggen, hoe of wat je mag gaan doen is dan moeilijk.
Van tevoren spaaklengte controleren, kijken of de nippels allemaal hetzelfde (merk) zijn. Naafgaten kijken of er geen ovale bij zitten. Anders naaf verdraaien (van duwende naar trekkende spaak gaan). Klopt dit allemaal, dan alle spaken hetzelfde gaan aandraaien. Eerst draad spaak helemaal in de nippel, dan alle spaken bv één rondje. Zorgen dat naaf in het midden komt, alle spaken op spanning. Dan wiel richten, spanning controlen met de band op druk. En bv een maand spanning alweer gaan controlen/richten.
Maar dit is allemaal een gevoels-kwestie en niet helemaal uit te leggen. Zoals meer dingen in het leven, door zelf te proberen.
Posted By: Joan Re: Restauratie 2200 - 05/12/11 12:53 PM
ja, om hoogte en zijslag uit een wiel te halen moet je weten bij welke spaak je moet "halen" en bij welke spaak "brengen" zorg dat je eerst je hoogte slag op orde hebt en dan je zijslag.
fietsen makers hebben daar een speciale wiel(naaf)houder voor met aanslagen, die hebben het vaak moeilijker omdat veel (fiets)wielen met een off set gespaakt moeten worden dat betekent de velg uit het midden van de naaf.
Zomaar ervan uit gaan dat alle spaken precies even ver in de nippel moeten zitten werkt vaak niet
Posted By: hanswelp Re: Restauratie 2200 - 05/12/11 09:29 PM
Hai Jhonnie ik ben net als jij fietsenmaker (nu alleen hobby )maar ik heb het 50 jaar gedaan.Wielen vlechten geleerd van de chef.Ook een rottigheidje hij nam dan het door mij gespaakte wiel gaf er een draai aan kijk maar of hij recht is ik kijken en hij een verse klodder spuug op de velg en ik nat.Maar nu is het minder leuk je kan haast niks meer repareren alleen vervangen bv een SA naaf veertjes pallen alles kon,ik heb nog pedalen gereviseerd nw kogels en vet ging weer jaren meegroeten Hans Welp
Posted By: Johnnie Re: Restauratie 2200 - 06/12/11 02:36 AM
Het is inderdaad niet meer als vroeger, nu wordt bijna alles machinaal gespaakt en staan de wiel niet meer recht in een frame. Je moet tegenwoordig eerst gaan "tellen" en dan mag je een fiets gaan maken. De fiets is vaak maar een ding wat niet mag kosten. Er wordt heel veel plastic aan een fiets gebruikt.
En bv een Nexus-naaf wordt niet meer gerepareerd en verdwijnt zo de oud ijzer bak in.
En de oude SA en Sachs binnenwerken liggen bij Johnnie in de kelder.
Enne bij wielen spaken: Er leiden vele wegen naar Rome!
Posted By: solexrijen Re: Restauratie 2200 - 06/12/11 02:54 AM
Ik had er een mooie oplossing voor.
Naar de plaatselijke fietsenmaker gebracht, en twee dagen en 45€ verder een perfect gespaakt wiel.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 06/12/11 02:56 AM
Origineel bericht van: Joan
ja, om hoogte en zijslag uit een wiel te halen moet je weten bij welke spaak je moet "halen" en bij welke spaak "brengen" zorg dat je eerst je hoogte slag op orde hebt en dan je zijslag.
fietsen makers hebben daar een speciale wiel(naaf)houder voor met aanslagen, die hebben het vaak moeilijker omdat veel (fiets)wielen met een off set gespaakt moeten worden dat betekent de velg uit het midden van de naaf.
Zomaar ervan uit gaan dat alle spaken precies even ver in de nippel moeten zitten werkt vaak niet


Dat lukte dus bij het voorwiel wel en daarom ben ik vol goede moed aan het achterwiel begonnen, hier heb ik dus meer problemen mee...
Ga het filmpje even bekijken en morgen maar eens opnieuw proberen.

Han
Posted By: FFAnders Re: Restauratie 2200 - 06/12/11 03:03 AM
Heb je ook een hulpmiddel , b.v. een oude (fiets)voorvork waar je het wiel inzet om hoogte en breedteslag te zien ??
In het filmpje is daar een luxe uitvoering van met klokjes en al.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 06/12/11 03:20 AM
komt toch meer bij kijken dan ik dacht, denk dat ik het toch ga uitbesteden...
Posted By: Johnnie Re: Restauratie 2200 - 06/12/11 03:47 AM
Volgens mij moet je het zo zien, als je bezig bent om de spaken op te spannen en er komt een ei in de velg, dan klopt er gewoon iets niet! Dan bent je niet geleidelijk aan het spannen of ze staan te strak of een nippel haakt op de velg.
Er zijn 36 (of 32, of 28) spaken, er hoeft er maar één anders te zijn en je een rare afwijking.
Gewoon opnieuw proberen en niks forceren.
Posted By: hanswelp Re: Restauratie 2200 - 06/12/11 04:13 PM
Joan wat jij bedoeld dat de velg niet in het midden van de naaf zit noemden wij een paraplu,ik heb ook wielen gemaakt voor circus fietsen met de naaf uit het midden van het wiel Pipo reed er ook mee leuk Mvg Hans Welp
Posted By: Joan Re: Restauratie 2200 - 06/12/11 08:52 PM
ja, die fietsen rijden bij ons regelmatig mee met carnaval en intocht van de pieten, ook fietsen met een scharnierend frame zodat je met een beetje ofening als een "Z" over de straat kan OF kan keren op een dubbeltje.
De meesten maken zich met een jantje van leiden af van het spaken van eccentrische wielen door gewoon een paar stukken pijp van ongelijke lengte tussen naaf en velg te lassen.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 07/12/11 09:39 PM
De gaten van de standaard zijn wat uitgesleten. Nu heb ik wel een 3800 standaard liggen, weet iemand of deze gelijk is aan een 2200 standaard ?

Han
Posted By: John Meisters Re: Restauratie 2200 - 07/12/11 09:52 PM
nee, is niet hetzelfde. Is ook niet verwisselbaar.

zie hier: bij framedelen: # 6003 en # 6003 A

Oto en 2200 is wel hetzelfde.

http://www.solexservice.com/index1.html

Vaak zijn de gaten in het frame uitgesleten omdat de verkeerde bouten zijn gebruikt. Een nieuwe standaard helpt dan niet. er zijn wel truukjes voor, gebruik de zoekfunctie maar eens. wink
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 07/12/11 10:00 PM
Ok bedankt dan moet ik even op zolder rommelen op zoek naar een OTO standaard.

Han
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 07/12/11 10:45 PM
Heb een standaard gevonden maar deze ga ik niet gebruiken, de plaats van de gaten is ok maar de standaard van de OTO is ongeveer 2 cm korter(zie foto's). Een solex staat al zo wankel als er maar iets aan de standaard mankeert, lijkt me dus niet verstandig.



Posted By: John Meisters Re: Restauratie 2200 - 07/12/11 11:30 PM
je hebt gelijk, is dus niet hetzelfde blijkbaar. maar goed dat je even hebt geprobeerd, sorry. blush
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 08/12/11 01:05 AM
Origineel bericht van: john meisters
nee, is niet hetzelfde. Is ook niet verwisselbaar.

zie hier: bij framedelen: # 6003 en # 6003 A

Oto en 2200 is wel hetzelfde.

http://www.solexservice.com/index1.html

Vaak zijn de gaten in het frame uitgesleten omdat de verkeerde bouten zijn gebruikt. Een nieuwe standaard helpt dan niet. er zijn wel truukjes voor, gebruik de zoekfunctie maar eens. wink


Ik heb binnenin de oude zadelbalk waar de gaten ook uitgesleten waren 2 plaatjes laten lassen, hier passen de bouten weer lekker strak door.
De standaard is ook uitgesleten, maar veel minder erg, misschien gaat het goed.
Ik kan wanneer de Solex weer gemonteerd is altijd de standaard nog vervangen, het is in principe een werk van niks en dan heb ik komende zomervakantie ook wat te zoeken in Frankrijk.
Posted By: Jan Vennix Re: Restauratie 2200 - 09/12/11 01:59 AM
Gewoon twee korte inwendigzeskantbouten kopen van M 8 met moer en borgring, maak het gat in de standaard weer mooi rond en draai de kop van de bouten af zodanig dat deze weer in de standaard passen.
Of als dat voor u makkelijker is maak het gat zo groot als de boutkopgroot is.
Kies je voor de eerste oplossing dan is een tweede revisie mogenlijk door weer een paar bouten opnieuw pas te maken
Schroef de bouten vast in het frame en laat de standaard draaien op de boutkoppen(het is nu veel beter dan het is geweest).
Maar deze oplossing was voor de fabrikant net iets te moeilijk.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 09/12/11 04:02 PM
Wanneer het nieuwe plaatje dat erop gelast is niet stevig genoeg is ga ik dit proberen, bedankt.
Posted By: Joan Re: Restauratie 2200 - 09/12/11 08:54 PM
Origineel bericht van: Jan Vennix
Gewoon twee korte inwendigzeskantbouten kopen van M 8 met moer en borgring, maak het gat in de standaard weer mooi rond en draai de kop van de bouten af zodanig dat deze weer in de standaard passen.
Of als dat voor u makkelijker is maak het gat zo groot als de boutkopgroot is.
Kies je voor de eerste oplossing dan is een tweede revisie mogenlijk door weer een paar bouten opnieuw pas te maken
Schroef de bouten vast in het frame en laat de standaard draaien op de boutkoppen(het is nu veel beter dan het is geweest).
Maar deze oplossing was voor de fabrikant net iets te moeilijk.

Klopt, is Veeeel beter en ook makkelijker te monteren zeker daar waar het kettingwiel zit.
je hebt geen "kop" nodig op je buitenkant van de bout want de "U" van het profiel van de standaard vouwt toch niet open
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 11/12/11 02:44 AM
Gisteren het frame naar de poederlakker gebracht, ben benieuwd
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 18/12/11 02:37 AM
Frame is terug, gebiest en al wat in elkaar gezet, rest volgt.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 18/12/11 02:38 AM
Zoals je op de foto kunt zien zoek ik nog de juiste treeplank met 2200 erop, iemand toevallig eentje liggen ?
Posted By: Pierre Re: Restauratie 2200 - 18/12/11 04:11 AM
mooi han zijn de biezen geplakt of met een verfstift getrokken
groetjes pierre
Posted By: John Meisters Re: Restauratie 2200 - 18/12/11 05:35 AM
Ziet er goed uit Han.
Je trapas moet wel eerst erin voordat je de framebouten monteert maar dat is gauw weer losgegooid wink
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 18/12/11 05:47 AM
zijn geplakte biezen
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 18/12/11 05:48 AM
Moet toch nog een ander treeplankje op smile
Posted By: carl Re: Restauratie 2200 - 18/12/11 04:43 PM
Het ziet er netjes uit, waar haal je deze transfers ( Velo Solex )

Groetjes carl
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 18/12/11 05:10 PM
Of de Franse eBay zoeken op autocollants
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 18/12/11 05:17 PM
Heb even gekeken en op eBay met de verkoper solex27 zaken gedaan, snelle levering en weinig verzendkosten .
Posted By: soulex Re: Restauratie 2200 - 30/12/11 11:59 PM
Origineel bericht van: solexnl
Zoals je op de foto kunt zien zoek ik nog de juiste treeplank met 2200 erop, iemand toevallig eentje liggen ?


Er staat er nu een op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/516250173
groet
THIJS
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 31/12/11 01:44 AM
Ok, bedankt voor de tip maar gezien de biedingen in korte tijd ben ik bang de ik deze laat gaan.

Han
Posted By: John Meisters Re: Restauratie 2200 - 31/12/11 07:00 PM
Ik heb hem voor 20 euro gescoord.
Misschien best veel geld, maar je komt ze niet iedere dag tegen en het maakt mijn Solex compleet.

Met dank aan de tipgevers.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 31/12/11 08:29 PM
Hadden we bijna tegen elkaar geboden smile
Posted By: John Meisters Re: Restauratie 2200 - 31/12/11 08:59 PM
Ja da's ook niet nodig Han.

We blijven verder voor je uitkijken. Hoe meer ogen hoe groter de kans. wink
Posted By: FFAnders Re: Restauratie 2200 - 31/12/11 09:23 PM
Ik had het startbod gedaan maar dat was voor korte duur.
Niet geschoten is altijd mis , toch ??
Leuk ding John en zeker als je de solex er kompleet mee kan maken.
Er komen er wel meer op MP .

Han , misschien moet je een oproep doen op MP.
Altijd wel iemand die nog wat heeft liggen.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 31/12/11 09:26 PM
Ben nu in Frankrijk bezig voor €5, weet de verzendkosten nog niet.
Posted By: citrofieltje Re: Restauratie 2200 - 01/01/12 12:00 AM
Origineel bericht van: soulex
Origineel bericht van: solexnl
Zoals je op de foto kunt zien zoek ik nog de juiste treeplank met 2200 erop, iemand toevallig eentje liggen ?


Er staat er nu een op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/516250173
groet
THIJS
Posted By: citrofieltje Re: Restauratie 2200 - 01/01/12 12:03 AM
???? Ik weet niet wat er met de site aan de hand is, maar ik heb het bovenstaande niet verzonden en mijn naam staat er onder!!!
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 03/01/12 02:29 AM
Moet je 's met Soulex gaan mailen, zijn naam staat onder de mail
Posted By: soulex Re: Restauratie 2200 - 03/01/12 02:45 AM
Mijn eigen naam staat er toch onder of mis ik iets?
groet
Thijs
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 03/01/12 02:49 AM
Klopt maar ook de naam van Citro/Willy en hij zou zelf niks gedaan hebben.

Han
Posted By: citrofieltje Re: Restauratie 2200 - 03/01/12 04:24 AM
Ik werk alleen met mijn iPad, mijn computer heb ik al weken niet aan gehad dus ik weet eigenlijk niet of er een virusscaner bestaat voor een iPod.
Posted By: Joan Re: Restauratie 2200 - 03/01/12 12:56 PM
Origineel bericht van: citrofieltje
Ik werk alleen met mijn iPad, mijn computer heb ik al weken niet aan gehad dus ik weet eigenlijk niet of er een virusscaner bestaat voor een iPod.

Mogelijk met je duim de verkeerde button aangeraakt want zodar je quote aanraakt denkt dit forum dat je wilt antwoorden en maakt alvast de tekst aan waar je op wilt antwoorden, dat stuk tekst waar je over reageert waar je naam onder staat heeft niets aan toevoegingen ten opzichte van de originele tekst , er staat alleen een "quote kader" omheen ( zoals ook nu bij mijn antwoord op jouw "Ipad" tekst
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 08/01/12 12:43 AM
Een vraagje, Ik heb velgen met ribbels aan de zijkant, moet ik dan de gladde remblokken hebben of die met de 3 cirkels erop ?

Han
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 09/01/12 12:28 AM
Dit is 'm dan, voor en na de behandeling. Op wat kleine puntjes na ( gasspaak, jasbeschermer, nieuwe remblokken ) is ie klaar voor het mooie weer.

In link staal alle foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=MDUEEOEF

Han









Posted By: soulex Re: Restauratie 2200 - 09/01/12 12:36 AM
mooi! Daar zijn heel wat uurtjes in gaan zitten.

Groet
Thijs
Posted By: carl Re: Restauratie 2200 - 09/01/12 12:37 AM
Dat is een mooie solex geworden Han, nu maar wachten op goed weer hé dan kan je deze in het echt gaan showen bij de toertochten in den lande.

Groetjes Carl
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 09/01/12 12:39 AM
Gaan we doen, hopen op fijne km's
Posted By: John Meisters Re: Restauratie 2200 - 09/01/12 01:06 AM
Ja heel mooi.
Jasbeschermers horen er niet op, of bedoel je die zwarte dropveters?
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 09/01/12 01:07 AM
Ja, ik moet morgen even naar Jamin wink
Posted By: Alfons_Amuse Re: Restauratie 2200 - 09/01/12 01:42 AM
Leuk hoor. En nou wachten op het mooie weer en kunnen we lekker toeren.
Posted By: Pierre Re: Restauratie 2200 - 09/01/12 06:12 AM
proficiat met het mooie resultaat han en nu je het een beetje in de vingers heb zou ik zeggen en nu de volgende tot zies op een van de toertochten
groetjes pierre
Posted By: Punky Re: Restauratie 2200 - 10/01/12 04:39 AM
Ziet er weer netjes uit!!!
Posted By: Joan Re: Restauratie 2200 - 10/01/12 01:38 PM
leuke biezen ook,





en nu weer tijd om de tuin uit te ruimen.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 10/01/12 09:57 PM
Origineel bericht van: Joan
leuke biezen ook,





en nu weer tijd om de tuin uit te ruimen.


Biesjes zijn via de Franse Ebay gekomen, zijn de juiste breedte en ik hoop dat ze blijven zitten...

Voor wat betreft de tuin, die ziet er vanuit de schuur mooi genoeg uit hoor grin
Posted By: Kemon Re: Restauratie 2200 - 11/01/12 04:07 AM
Ik ben ook bezig met een 2200.
Als die van mij er straks ook zo uitziet ben ik dik tevreden.
Complimenten hoor.
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 11/01/12 04:07 AM
wanneer er vragen zijn dan zie ik het wel

Han
Posted By: Kemon Re: Restauratie 2200 - 11/01/12 04:34 AM
Dat zou best wel eens kunnen, ik hou het in het achterhoofd.
Ben net begonnen met het schoonmaken en schuren van het frame.
Nog een hoop te doen dus.
Posted By: Pierre Re: Restauratie 2200 - 11/01/12 04:35 AM
zij dat dan plakbiezen die er dan op zitten han
groetjes pierre
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 11/01/12 04:43 AM
Ja, deze

http://cgi.ebay.fr/5-FILETS-OR-POUR-SOLEX-VELOSOLEX-en-1mm-LOSANGE-1-CONSS-SOLEX-DU-660-AU-2200-/330667820375?pt=FR_JG_Moto_Pièces&hash=item4cfd568557

Han
Posted By: Jan Re: Restauratie 2200 - 11/01/12 05:14 AM
Link even plakken Hans.

Attached picture 2200.jpg
Posted By: Joan Re: Restauratie 2200 - 11/01/12 12:40 PM
Origineel bericht van: Jan
Link even plakken Hans.


wat een lelijke stang zit er aan doe solex vastgebout ( vanaf bagagedrager stang naar achteren)
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 11/01/12 05:43 PM
Voor de biesjes dus zoeken op www.ebay.fr en dan Solex filets dan komen ze in beeld, de verkoper heeft ze ook in zilver en rood, niet alleen goudkleur.

Han
Posted By: solexnl Re: Restauratie 2200 - 28/03/12 07:16 PM
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: Jan
Link even plakken Hans.


wat een lelijke stang zit er aan doe solex vastgebout ( vanaf bagagedrager stang naar achteren)


Is van de "protection feu arrière"
Posted By: FFAnders Re: Restauratie 2200 - 28/03/12 07:38 PM
Moet dan wel een bijzonder lampje zijn als je er zo'n beugel omheen moet zetten crazy
© Solex Forum