Heeft u een interessant solex link, zet hem op deze website!
http://briansolex.free.fr/index.htmlDeze site ( engels ) is ook de moeite waard.
Ik weet niet of deze er al bij stond.
wat vinden jullie dan van deze link?
http://solex.startpagina.nl/
http://www.alyda.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=85Bij deze link vind je tips en uitleg (keuze uit drie talen), ondersteund met beeldmateriaal over de volgende onderwerpen:
Brandstofpomp
Brandstofpompkogeltje
Alternatieve brandstoffilter
Benzinetankdop
Gashendel
Gasspaak
Ontkolen
Ontsteking
Met de vliegwielmoer lukt niet altijd, soms is deze al wat afgerond waardoor je sleutel eraf schiet (je hebt ook niet de volledige dikte van de moer ter beschikking).
Ik neem langere boutjes en draai daar moertjes op. door de moertjes aan te draaien ipv de boutjes komt je vliegwiel ook veilig los
Met de vliegwielmoer lukt niet altijd, soms is deze al wat afgerond waardoor je sleutel eraf schiet (je hebt ook niet de volledige dikte van de moer ter beschikking).
Ik neem langere boutjes en draai daar moertjes op. door de moertjes aan te draaien ipv de boutjes komt je vliegwiel ook veilig los
Klopt, als het maar NIET in het zamac draait want dan is de kans groot dat je het los scheurt. op te lossen met een helicoil dus reparatie IS mogelijk, maar dan wel oppassen dat je tijdens reparate geen spoel OID (K)raakt
Ik heb daar een ouderwetse moer voor apart liggen met een hoge zeskant en een degelijke dikke rand eraan.
en inderdaad je komt nogal eens dunnere moeren tegen met een kort zeskantje en een raar , schuin , randje.
ik heb kool uit cylinders moeten verwijderen dat zo hard leek als diamant, dan moet je wel fraisen en vijlen, dat steek je zomaar niet los.
En een cylinder in de brand steken om het los te branden is met gietijzer niet zo een goed idee, voordat je het weet liggen je koelribben ernaast.
En heb ik het nou mis, en heeft hij niet door dat hij zijn membraan kwijt is?
En dat modelbouwfiltertje, terwijl er toch duidelijk een filter in de carburateur zit.
En heb ik het nou mis, en heeft hij niet door dat hij zijn membraan kwijt is?
En dat modelbouwfiltertje, terwijl er toch duidelijk een filter in de carburateur zit.
Ik denk dat U zich vergist, in de carburateur van een Solex blokje zit namelijk geen filter, deze zit alleen in veel pompjes en als het goed is in het tankje.
Ik denk dat hij het langwerpig beluchtingfiltertje uit kunsstof bedoelt van de modernere carburateurversie, of bij de oudere modellen het tankfiltertje onderaan in de carburateur. Bij carb's met filterje bovenin is het minder omslachtig deze eruit te halen, om hem te reinigen, dan met filter onderaan. Meestal zit het filtertje (bovenaan) na enige tijd vol met gom en zwarte troep, en soms wel eens een oorworm.
Als ik zie wat er allemaal in het alternatief bedacht modelbouwfiltertje zit, lijkt het zijn effect niet te missen.
Dit gaat over een eerdere link hierboven. Daar staat een foto van een filtertje uit de modelbouw dat voor het pompje al wat rotzooi tegenhoudt.
Ook een foto van een pompje idd zonder membraan
Allicht zal hij in het vervangende pompje toch een membraan hebben.
Ik heb in mijn pompje geen filter, is ook niet echt nodig denk ik als je tank roestvrij is (blijft).
Sorry, je hebt gelijk. Ik bedoelde in het membraanpompje, niet carburateur. Was een lange dag.
Sorry, je hebt gelijk. Ik bedoelde in het membraanpompje, niet carburateur. Was een lange dag.
Dat was nou helemaal het punt, hij heeft het brandstofpompje vervangen en schreef:
"het revisieset heeft geen filter".