Solex forum
Posted By: OTO1963 RDW keuring Solex 3800 - 16/05/22 09:43 AM
Binnenkort moet ik met een Solex 3800 naar de RDW voor keuring. Kan iemand mij nog enkele tips geven waarop ik moet letten? Laatst hoorde ik dat er ook reflecterende trappers op moeten zitten. Klopt dat?
Graag hoor ik wat de eisen bij keuring zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Ad.
Posted By: Joan Re: RDW keuring Solex 3800 - 17/05/22 07:24 PM
trapper reflectors kan zonder zijn jaren geleverd zonder en veel reflector trappers die je nu wel gemonteerd ziet zitten komt omdat men simpelweg geen originele kon vinden . wel zorgen dat het licht werkt en er een bel is . remmen goed, geen speling op lagers van de wielen geen balhoofd speling, kan hij fietsen
Posted By: FFAnders Re: RDW keuring Solex 3800 - 17/05/22 07:56 PM
Originally Posted by Joan
trapper reflectors kan zonder zijn jaren geleverd zonder en veel reflector trappers die je nu wel gemonteerd ziet zitten komt omdat men simpelweg geen originele kon vinden . wel zorgen dat het licht werkt en er een bel is . remmen goed, geen speling op lagers van de wielen geen balhoofd speling, kan hij fietsen

Soms meten ze ook de asafstand , 100cm, na.
Posted By: OTO1963 Re: RDW keuring Solex 3800 - 18/05/22 03:59 PM
Bedankt voor jullie informatie zover.

Groeten, Ad.
Posted By: OTO1963 Re: RDW keuring Solex 3800 - 06/07/22 04:24 PM
Wordt de conditie van de banden ook beoordeeld bij de RDW keuring voor aanvraag van een kenteken?
In de banden zitten droogtescheurtjes, weet iemand of dit een punt van afkeur is en dus geen kenteken wordt afgegeven?

Groeten, Ad.
Posted By: Joan Re: RDW keuring Solex 3800 - 06/07/22 04:38 PM
geen idee. bij motor en autobanden staat er een code in voor het jaar van productie dat is bij de meeste ( oldtimer) brommerbanden niet het geval, minder kritisch. blijft dus: geen idee
Posted By: Antoine Re: RDW keuring Solex 3800 - 06/07/22 04:52 PM
Andere vraag.. voel jij je veilig op banden die elk moment kapot kan gaan? Waarom bezuinigen op banden? Die kosten de wereld niet
© Solex Forum