Hallo. Even een vraagje over de uitlaat. Ik vind dat de uitlaat wat dicht op de band zit. Dat pijpje zit ongeveer een dikke cm van de band. En omdat dat pijpje naar binnen wijst ben ik er niet zo happig op . Want als hij de band zou raken vreet hij er gelijk in met gevolgen van dien. Of is dit wel normaal ?
Ja, dat moet je in de gaten blijven houden.
Bij mij zit de uitlaat trouwens aan de binnenkant bevestigd.
Regelmatig nakijken dus, gewoon na iedere rit motor uit en van de band en stukje lopen. Hoor je ergens aanloop dan kijken waar het vandaan komt.
Kritische punten zijn motorophanging, spatbordneusje, spatbordstangetje (en daarmee ook de uitlaat).
Doorrijden met aanloop betekent kapotte band of doorgescheurde ophanging en dat wil je allebei niet.
Oké. Maar dan komt hij waarschijnlijk wel tegen de band denk ik als ik hem aan de binnen kant doe. Maar zal het toch proberen. Bedankt.
ik zet bij dit type uitlaat een strak passend pijpje over het eindpijpje heen dan de uitlaat pijp een klein "tikje" verdraaien, overzetpijpje iets terug trekken weer een "tikje" verdraaien en zo al terugtrekkend het eindpijpje in een bocht EN iets naar beneden EN iets naar buiten ( dus richting demperpot) omzetten. Bij de raceuitlaten past er een doorn 8 mm in het pijpje en daar doe ik hetzelfde maar trek dan steeds de doorn iets terug. Veel uitlaten kloppen niet
Nou dat lijkt me niet verkeerd om te doen. Ik vind dit maar link. Als hij in de band hapt maak je kans op een salto. En daar zit ik ook niet nog eens op te wachten.
Pijpje klein stukje inkorten??
Ja heb ik ook al aan gedacht . Maar probeer hem eerst even om te buigen.
Pijpje klein stukje inkorten??
er zijn solexen die gaan er beter van lopen, er zijn solexen die gaan er beroerder van lopen want de tegendruk veranderd het blijft een gok .