Solex forum
Posted By: Joan montage - 01/02/20 10:11 AM
stel je uitlaat spruitstuk is doorgerot en je koopt een nieuwe .
deze monteer je en daarna de uitlaat. Blijkt de bolle kop NIET IN je uitlaat te passen maar wel er tegen aan.

WAT TE DOEN

Attached picture uitlaat  opties.jpg
Posted By: Berth Re: montage - 03/02/20 07:29 PM
Nu ik er nog eens naar kijk kom ik terug op mijn keuze. Ik ga voor de eerste keus.Dus pas de uitlaat aan.
Posted By: Joan Re: montage - 04/02/20 12:16 PM
Originally Posted by Berth
Nu ik er nog eens naar kijk kom ik terug op mijn keuze. Ik ga voor de eerste keus.Dus pas de uitlaat aan.
na 10-02 ( sluitingsdatum onderzoek) zal ik hier op reageren
Posted By: MarkN Re: montage - 08/02/20 05:11 PM
Volgens mij is die tuut aan de uitlaat ergens rond de 18 a 19 mm. Kan ook 17 wezen, ben te lui om naar de werkplaats te lopen. Maar ik had een soortgelijk passings probleem en heb toen met een flinke boor in de accuboormachine de tuut een beetje ruimer gemaakt.
Posted By: Antoine Re: montage - 14/02/20 04:42 PM
Wat is de oplossing Joan?
Posted By: Joan Re: montage - 14/02/20 05:26 PM
Originally Posted by Joan
stel je uitlaat spruitstuk is doorgerot en je koopt een nieuwe .
deze monteer je en daarna de uitlaat. Blijkt de bolle kop NIET IN je uitlaat te passen maar wel er tegen aan.

WAT TE DOEN
Het goede antwoord is : op locatie 1 pas je de uitlaat aan, beste is over een "doorn" schuiven en dan smederij spelen. Hier mag je voor de verandering WEL eens een hamer gebruiken door op het materiaal te "kloppen"" zet het iets uit. Je past steeds totdat het goed zit. je hebt dan alles netjes passend

wat er bij de betreffende solex gedaan was, zowel de lip van de uitlaat het gat groter gevijld, en dat was niet genoeg daarom ook het gat in de schetsplaat ovaal gemaakt. RESULTAAT; "Het" klopt op drie plaatsen niet . je hebt op alle plekken iets dat niet past
© Solex Forum