Solex forum
Posted By: Gert_Jan Achterlicht - 08/12/19 10:32 PM
Ik ben eens bezig geweest met de verlichting van de achterzijde van mijn solex. De originele geeft te weinig licht en ik zit niet te wachten op een aanrijding. Eerst heb ik een standaard fietsachterlicht met beugel aan mijn bagagedrager geknoopt maar dat zag er niet uit plus het feit dat mijn bagagedrager kale plekken krijgt.

Ik heb aan de achterkant van de bagagedrager een bakje voor gereedschap maar daar zit niet veel in. Ik heb nu in het achterlicht twee gaatjes van 6mm geboord en ook in het bakje. Aluminium busjes gemaakt en zwart gespoten en het geheel met een borgmoer vastgezet.

Nu wordt ik tenminste in het donker gezien.

Attached File
Achterlicht 1.pdf  (70 downloads)
Attached File
Achterlicht 2.pdf  (38 downloads)
Posted By: Antoine Re: Achterlicht - 09/12/19 04:45 AM
Leuke oplossing en vrij eenvoudig te maken
Posted By: Joan Re: Achterlicht - 09/12/19 08:55 AM
grappig om het te posten via een PDF in plaats van als foto
Posted By: Antoine Re: Achterlicht - 09/12/19 09:37 AM
Op mijn werk voegen wij ook altijd een pdf bestand toe ipv een jpg, Dit allemaal ivm de grote van het bestand. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om een pdf bestand te maken.
Posted By: Alfons_Amuse Re: Achterlicht - 09/12/19 07:10 PM
Nu wil ik ook een foto zien als hij brand. laugh
Posted By: Gert_Jan Re: Achterlicht - 09/12/19 11:32 PM
U vraagt wij draaien.

Ik neem tenminste aan dat je deze variant van branden bedoeld anders kost het wel heel veel tijd en geld.
Ik vrees ook dat als ik voorbij rijd met een echt brandend achterlicht ik binnen no-time de brandweer in mijn nek heb.

Attached File
IMG_1037.pdf  (45 downloads)
Posted By: Alfons_Amuse Re: Achterlicht - 10/12/19 09:23 PM
Originally Posted by Gert_Jan
U vraagt wij draaien.

Ik neem tenminste aan dat je deze variant van branden bedoeld anders kost het wel heel veel tijd en geld.
Ik vrees ook dat als ik voorbij rijd met een echt brandend achterlicht ik binnen no-time de brandweer in mijn nek heb.


Haha, ja deze variant bedoel ik.
Dat is geen licht, maar een soort vlammenwerper. laugh
Nee hoor. Lekker grin lichie.
© Solex Forum