Solex forum
Posted By: GertWillem Remvoering solex oto - 18/08/18 07:55 PM
Beste solexisten.

Heb vandaag de trommelrem van het achterwiel van mijn solex OTO gedemonteerd. De achterrem remde niet best en veiligheid gaat uiteraard voorop!
Nu probeer ik de nieuwe remvoering te monteren, maar wat zijn dat gemene stugge veertjes. Ik zie zi het op Youtube zo makkelijk doen op een scooter. Maar op een solex lijkt het wat anders - moeilijker... (of ligt het aan mij..)

Kan iemand mij stapsgewijs vertellen hoe je deze remvoering (70 mm) goed en handig monteert? De veertjes vliegen nu bij mij in het rond. Het lukt mij zelfs met een tang niet. En ik wil de het oppervlak van de voering niet verder beschadigen.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Gert
Posted By: Antoine Re: Remvoering solex oto - 18/08/18 08:08 PM
Om die segmenten te monteren is een foefje voor.. Ik kan het moeilijk omschrijven maar je moet de segmenten recht opzetten en de veren monteren, daarna met je duimen in 1 beweging tegen de plaat duwen. John Meisters had mij toen via de telefoon geholpen.
Posted By: MarkN Re: Remvoering solex oto - 18/08/18 08:10 PM
Haaks op de assen zetten, dus allebei rechtop zetten met de asjes ertusse en dan eerst de ene en dan de andere neerklappen.
En als ze nog goed zijn hergebruik dan de oude veertjes, de nieuwere zijn te dik en lopen aan.
Posted By: Alfons_Amuse Re: Remvoering solex oto - 18/08/18 08:48 PM
Originally Posted by Ant_one
Om die segmenten te monteren is een foefje voor.. Ik kan het moeilijk omschrijven maar je moet de segmenten recht opzetten en de veren monteren, daarna met je duimen in 1 beweging tegen de plaat duwen. John Meisters had mij toen via de telefoon geholpen.


Precie zo moet het. 5 seconden werk. Eitje.
Posted By: Antoine Re: Remvoering solex oto - 20/08/18 08:08 AM
Is het gelukt met de montage ?
Posted By: MarkN Re: Remvoering solex oto - 20/08/18 08:07 PM
Denk dat die een remklauw aan zijn vingers heeft hangen, die veren zijn klein maar stevig grin
© Solex Forum