Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Page 4 of 4 1 2 3 4
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Jan
Dat wel, je moet wel het halve blokje verbouwen, de velgen zijn te breed, en het remgedeelte moet ook wat aan geveild worden.

Maar ze remmen goed!!!!!


IK heb ze tot nu toe zonder aan passen gemonteerd en zitten perfect, rijden jullie met nieuwe bredere velgen??


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: Jan
Dat wel, je moet wel het halve blokje verbouwen, de velgen zijn te breed, en het remgedeelte moet ook wat aan geveild worden.

Maar ze remmen goed!!!!!


IK heb ze tot nu toe zonder aan passen gemonteerd en zitten perfect, rijden jullie met nieuwe bredere velgen??


Nee, ik dacht Alfons even op de kast te jagen smile

Passen goed, ook met de bredere velgen smile


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
whistle


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Wat ben je soms gemeen he Jan. laugh smile

Ik had de vijlen al klaar gelegd.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Wat ben je soms gemeen he Jan. laugh smile

Ik had de vijlen al klaar gelegd.



Sorry Alfons whistle maar die blokjes zijn echt goed, en makkelijk te monteren.


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Pierre
ik heb er hier ook 4 binnen gedaan en die kosten ook 70 € stuk ook heb ik bij marchel van de ven 70€ betaald om oude velgen te laten chromeren en die waren ook gedaan in polen dus mijn poolse buurvrouw heeft het opgezocht en de prijs gevraagt en het kwam op 25 € per velg dus heb ik er 4 meegegeven en gelijk betaald nu moet ik afwachten wat het word het is wel een risico maar wie niet waagt niet wint ik laat het jullie wel weten wat het geworden is ze denkt dat ik ze binnen 14 dagen al terug heb haar vader gaat regelmatig op en af naar polen
groetjes pierre



Dat gaat meestal in het begin goed pierre, maar ben toch een beetje voorzichtig.
De milieu wetgeving is daar anders, en dus ook de prijs.
Er zijn toch behoorlijk wat spulletjes kwijt geraakt cry
Wij zeggen wel eens voor de gein: Welkom in Polen, uw auto is er al laugh


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Wat ben je soms gemeen he Jan. laugh smile

Ik had de vijlen al klaar gelegd.



Sorry Alfons whistle maar die blokjes zijn echt goed, en makkelijk te monteren.



Weet ik Jan. lache toch. Ga ze van de week effe halen. Gelijk maar 2 setjes, ook voor de Amuse.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
Ik gebruik vaak de hardere en beter passende remblokken van bijvoorbeeld Solex Noord. Deze lijm ik dan met 10 sec lijm in de originele behuizing. Sindsien geen problemen meer mee gehad.

Ook ooit met de Hema V-brakes bezig geweest, maar die deden het bij mij slechter dan de zelf gelijmde exemplaren.


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Kijk weer een andere tip.
Is kijken bij Noord.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Punky, je bedoeld dus die volle losse blokken. Als ik het zo begrijp.
Ik zal eens een foto maken van de blokken die er eerdt in zaten. Ook volle blokken en daar remde hij heel goed mee.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Je komt ze nog wel eens tegen ,hardrubber blokken.
Die doen wat ze moeten doen : remmen .
Ben er altijd zuinig op als ik een paar "Ouwetjes" tegenkom, ook al zijn ze half versleten , ze kunnen nog jaren mee.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
Ik heb wat foto's opgezocht om het uit te leggen. Er staan wel bedrijfsnamen doorheen. Het is niet de bedoeling een bedrijf te benadelen.

Ik vermoed dat je nu deze blokken hebt:



Deze zijn van zacht rubber gemaakt en de onderzijde waar hij dus mee in de houder zit is wat hol. Hierdoor is het montagestuk meer flexibel en zal dus sneller loskomen. Mijn ervaring is ook dat deze blokken erg snel slijten en de 4 rubber noppen eerder nadelig werken.

Ik monteer dus vaak deze:



Deze zijn op meerdere adressen te krijgen en worden uit fiethouders gehaald. Ik weet alleen niet welke helaas.

Deze zijn van stugger/harder rubber en de onderzijde is vlak. Deze laten zich dus beter vastlijmen en klemmen ook beter doordat ze stugger in de houder zitten. Ook remmen ze beter en gaan ze langer mee.

Suc6, Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt.


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Klopt Dolf het zijn die met die 4 noppen.

Heb het blokje nog gevonden en wat ik vermoede was ook zo, dat hij scheef ging zitten (dwars) op de velg tijdens remmen. (Te zien aan de slijtageplek op het blokje.) En daarom plopte hij eruit. Dit is gekomen omdat ik het blokje verkeerd, ja ik durf fouten ook te zeggen, had gemonteerd. Links goed maar rechts verkeerd. Namelijk het boutje zat niet tussen de 2 remplaatjes en daarom kon het torderen en ging het dus fout. Ik heb hem nu ook vastgelijmd en het zit nu stevig en het blijft goed op de plaats zitten.
Toch ga ik van de week die V brakes Hema blokken halen.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Gisteren dacht ik, heb de verlichting nog niet geconcroleerd, en natuurlijk geen licht. Ach waarom wel he.
Gekeken of de schakelaar tegen het boutje kwam, dat was goed.
Lichtkapje eraf en lampje op boutje, geen licht. Dan maar het vliegwiel eraf en zag dat het draadje van de lichtspoel aan de onderkant beschadigd was. Dat was de oorzaak. Gesoldeerd en nu een berg licht.

Vanmiddag eens een rondje doen, want het is eindelijk eens droog hier. Die k*t regen.
mad


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Het meest voorspelbare gedeelte wat storing betreft is volgens mij de verlichting wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Tja, hoe dat draadtje beschadigd was weet ik niet. Ik had toen dat blokje gekocht en die meneer zal wel de verdachte zijn geweest in deze affaire. laugh

Ach als je primair de verlichting controleerd is het een fluitje van een cent. Zo simpel.

Vanmiddag een stukje gereden en de Solex rijd heel goed. Geen enkele misklap en kan heel mooi stationair draaien.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: May 2011
Posts: 239
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: May 2011
Posts: 239
Hierbij eindelijk foto's van mijn gepoedercoated solex OTO 1965

sorry foto's waren wat klein nu aangepast

mvg Jack


Attached Images
oud.JPG (98.49 KB, 536 downloads)
nu-3.JPG (79.07 KB, 539 downloads)
nu-5.JPG (97.35 KB, 558 downloads)
nu-4.JPG (105.23 KB, 491 downloads)
Last edited by aussie; 04/01/13 10:31 PM.

gr Aussie

Jack of all trades master of none
Not Dutch not Much
Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Joined: Jun 2005
Posts: 388
Aan het inrijden
**
Online Happy
Aan het inrijden
**
Joined: Jun 2005
Posts: 388
Mooie solex geworden, mag je trots op en blij mee zijn.


Groeten SOLEXRIJEN
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Knap ding hoor !!

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Mooie Solex geworden aussie. Heb je al proefrondjes gereden. Ik kwam er achter dat de rem niet goed was. (mijn eigen fout).
Kunnen we later samen toertochten maken.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Biesjes er netjes op...keurige solex hoor.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: May 2011
Posts: 239
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: May 2011
Posts: 239
nee nog geen proefrondjes gereden
Zadel, Stuur, handrem, en uitlaat nog niet naar mijn zin
(uitlaat zit er nog niet op) maar dat komt ook nog goed

Groetjes Jack

PS bedankt voor de leuke reacties


gr Aussie

Jack of all trades master of none
Not Dutch not Much
Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Netjes Jack whistle


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Ja ziet er goed uit.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
mooi gedaan jack nu de tweede nog en waarom heb je de kapje en benzinnen tankje niet grijs gemaakt is volgens mij toch mooier
groetjes pierre

Joined: May 2011
Posts: 239
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: May 2011
Posts: 239
de 2e moet ik nog aan beginnen
maar alles op zijn tijd deze is ook nog niet af

(waarom kapje en benzine tankje niet grijs)

ik vind dit mooier komt ook nog een zwarte zadel op ipv grijs
helemaal zwart!


gr Aussie

Jack of all trades master of none
Not Dutch not Much
Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
De lichtkapjes zijn er ook in zwart.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: May 2011
Posts: 239
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: May 2011
Posts: 239
Oke Roelof weet je ook van welk jaar,
was dat ook in 1965 zo

mvg Jack


gr Aussie

Jack of all trades master of none
Not Dutch not Much
Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
va eind 1960 zaten ze op het koffertje.. en naast de Oto DeLuxe modellen met grijze tank en vliegwielkap waren er de goedkopere oto's in zwarte uitvoering, ik heb het idee dat die niet zoveel verkocht zijn, ik heb hier een zwart kapje liggen en is exact het zelfde als de beige, je moet er even tegen aan lopen.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: May 2011
Posts: 239
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: May 2011
Posts: 239
Bedankt Roelof
toch Orgineel dan!


gr Aussie

Jack of all trades master of none
Not Dutch not Much
Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Joined: Feb 2010
Posts: 35
O
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
O
Joined: Feb 2010
Posts: 35
he aussie,

leuke solex geworden!
is deze van solex4ever geweest?
volgens mij hebben ze hier mee geracet

gr

Joined: May 2011
Posts: 239
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: May 2011
Posts: 239
hallo Ollie
is mee geraced ja voor vork is versterkt (extra gelast enz.)
ik heb deze via marktplaats gekocht met div onderdelen
ik weet niet waar solex4ever zit zou kunnen

mvg Jack


gr Aussie

Jack of all trades master of none
Not Dutch not Much
Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Joined: Feb 2010
Posts: 35
O
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
O
Joined: Feb 2010
Posts: 35
hoi jack

ja deze club zit bij mij in de buurt
oke ja solex kwam me al bekend voor haha
maar netjes orgineel gemaakt!
veel plezier ermee

gr hendrik

Joined: Mar 2013
Posts: 34
S
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Mar 2013
Posts: 34
hallo Alfons,

Daar wordt ik wel blij van van zo'n mooie Puch op de achtergrond! Zelf heb ik een VS 50, de zgn. kikkerbek uit 1967.

groeten Sam


Sam: Solex oto 1961, Puch VS 50 1967, Dyane 6 1969, GS 1975 en DS 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: sam3
hallo Alfons,

Daar wordt ik wel blij van van zo'n mooie Puch op de achtergrond! Zelf heb ik een VS 50, de zgn. kikkerbek uit 1967.

groeten Sam


Zeker ook mooi zo'n kikkerbek Sam.
De MV50 draait perfect. Het achterspatscherm heeft de bekende kwaal. Tzt wordt het verholpen. Heerlijk om mee te rijden.

Attached Images
DSCN1447.jpg (201.9 KB, 554 downloads)
DSCN1451.jpg (213.55 KB, 566 downloads)

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Mar 2013
Posts: 34
S
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
S
Joined: Mar 2013
Posts: 34
hoi,

Even naar een digitale foto gezocht van mijn Puch, maar de meeste zijn gemaakt in het analoge tijdperk. Deze vond ik wel, maar ik zit er niet op!

groeten Sam

Attached Images
S7300408 - kopie (2).JPG (180.68 KB, 531 downloads)

Sam: Solex oto 1961, Puch VS 50 1967, Dyane 6 1969, GS 1975 en DS 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Mooi hoor.
Ook een 2 handbak?


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Ja mooi.
Ik weet nog dat er origineel een typische uitlaatpot onder hing.
Deze heeft een echte, dat waren de "goede" laugh


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: john meisters
Ja mooi.
Ik weet nog dat er origineel een typische uitlaatpot onder hing.
Deze heeft een echte, dat waren de "goede" laugh

nou met die potjes, daar hoorde een heel dunne voorbocht in, met een echte uitlaat had je meteen KM's winst enn dan nog een 15 mm erop dat was gaan


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: john meisters
Ja mooi.
Ik weet nog dat er origineel een typische uitlaatpot onder hing.
Deze heeft een echte, dat waren de "goede" laugh

nou met die potjes, daar hoorde een heel dunne voorbocht in, met een echte uitlaat had je meteen KM's winst enn dan nog een 15 mm erop dat was gaan


Klopt Joan.
Met een 28mm bocht en 70mm uitlaat (Zundapp), dan ga je al 10km harder. Ik zit met mijn 12mm carb op de 55 a 60 km/h. 12 tandjes voor (11 is standaard) en achter 38 tamden (42 is standard). Loopt heel goed hiermee.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Klopt. Op mijn tandem zit een motor met kleine rol (5000).
Met zijn tweeën gaat dat beter vooruit dan een grote rol.

Alleen en bergaf zal de grotere rol wel sneller gaan, maar ik kies voor de kleine wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Met de standard tandwielen maakt hij teveel toeren en heeft power genoeg. Dus kon er makkelijk andere tandwielen op. Geen enkel probleem. Ook tegen wind geen probleem. Met heel veel wind natuurlijk altijd wel, maar dan ga ik altijd vanzelf langzamer anders blaas je er zowat vanaf. laugh
Ik ben er achter gekomen, dat er een HD kop opzit. En jawel met meer compressie lopen ze harder. Zoek maar op. Ook in de gegevens die ik daar van heb staat het beschreven. Ik rij meestal 50. Dan gaat het goed vooruit en niet teveel gejengel van de motor. Conclusie: met HD kop en dikke uitlaat power genoeg en kan er andere tandwielen op, wat natuurlijk heel logisch is.
Ghost, het apenverhaal klopt maar in dit geval niet. laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
OP Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Zeker John, want je heb met zo'n tandem natuurlijk echt trekkracht nodig.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Page 4 of 4 1 2 3 4

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 19 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.073s Queries: 106 (0.031s) Memory: 1.3758 MB (Peak: 1.8492 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-23 20:12:50 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS