Ik probeer mijn solex 2200 te reviseren en merk dat er een afdichting aan vervanging nodig is. Het gaat om de afdichtinging van rol. Tekeningen van de 2200 zijn moeilijk terug te vinden maar in bijlage krijg je een beter beeld.
Kan iemand me een referentie geven waar ik deze kan vinden?
In het slechste geval; is het mogelijk om dit deel van de karter te vervangen door een later Solex model? En betekend dit dan ook dat de rol en koppeling ook moeten vervangen worden? Merk op dat voor de 2200 de rol en het huis van de koppeling op elkaar geperst zittem, de rol heeft ook geen schroefdraad zoald ik kan zien op tekeningen van latere modellen.
Welkom op het forum. Ik adviseer om de complete rolunit naar Bobby te brengen (google op Bobby Solex), dan krijg je hem beter dan nieuw terug. Rolunits van latere types passen niet, en deze rol zit inderdaad geperst in de trommel.
en die asafdichting die je tekent kwam met carter en al is niet echt een afdichting maar om stof te weren, is volgens mij nooit los leverbaar geweest want het was niet de bedoeling rol en koppelingtrommel te scheiden. Een "eens maar nooit meer" constructie net zoals dat vastgeklonken krukaslager , vanaf nieuw prima maar niet bedoeld om te reviseren. Maar omdat er vandaag de dag niets anders is gebruiken we maar het spreekwoord "Nood breekt wetten" en zijn we er toch maar aan begonnen bij de een een beter resultaat dan bij de ander
Ja dat is hem Antoine. Maar zoals Joan al zei dit is geen echte keerring, meer een stofkap.
dat is ook een kap die met een klinkring vast zit aan het carter maar alleen bij bepaalde type aan het krukas carter de ring waar de vraag over gin zit met wat rare lipjes in het rubber aan het koppelingshuiscarter waar de rol het carter in steekt, maar gezien de geperste koppelingtrommel op deze rol ook een constructie uit 3 hoofd delen die af fabriek altijd bij elkaar horen
Hallo de keerring die te koop is zoals Antoine Aangaf is dit een keerring of stofkap Zou die iets afdoen als keerring (afsluiting ) op krukas en carter en werken als keerring of zou je hem ook weg kunnen laten
Dat had ik ook al wel gedacht Kan wel de de krukas voorzien van gleufje Net zoals krukas van een otto waar een o ringje in past Zou dat iets af doen
doet niets, hoe denk je dat het gas daar kan komen ? alleen als je heel krakkemikkige krukas bussen hebt waar de kopse kanten eruit zien als een grindpad dan lekt het omdat kop aan kop dan geen gasdicht pasvlak heeft Rilletje met rubber dubbel lip ring ( GEEN O-ring) zat vroeger niet op solex, toen een tijdje wel later ook weer niet