Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: May 2021
Posts: 4
R
Raket Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
R
Joined: May 2021
Posts: 4
Goedenavond, Alweer

Mijn Solex 3800 hield een tijdje geleden er ineens mee op. Alles uitgesloten het is een ontstekingsprobleem. Bougie mankeert niks aan dus ik heb gelijk nieuwe condensator en spoel eropgezet. Na deze erop gezet te hebben gaf hij na het LICHTELIJK bevestigen van het vliegwiel een supergoede vonk. Toen ik het vliegwiel COMPLEET bevestigde (aandraaien) gaf hij in 1x geen vonk meer. Contact tussen kabel en spoel is ook gewoon goed.

Vliegwiel er weer afgehaald, alles nogmaals nalopen en daarna vliegwiel goed aangedraaid en warempel, er was een vonk. Dus proefrondje proberen te starten en hij starte gelijk, daarna liep hij 2 seconden en viel hij gelijk weer uit. Bougie eruit gehaald en alweer….. geen vonk.

Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn?

Heb dit al geprobeerd

-Contactpuntjes schuren
-Andere bougie
-Kabel getest
-Nieuwe condensator
-nieuwe spoel
-alles goed bevestigd
-checken of contactpuntjes op juiste moment opengaan

Alvast bedankt

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
in dit soort gevallen helpen foto's van de delinquent vaak om iets raars te ontdekken en je daar op te wijzen. zou me niet verbazen als bijvoorbeeld de aansluiting van de bougiedraad aan de bobine op een of andere manier te dicht bij de rand van het vliegwiel komt en dat er wel een vonk is ( daar dus) maar niet bij de bougie ( verderop dus) om maar eens wat te noemen je stelt wel dat het contact tussen bobine en kabel goed is zal best. laatst was er iemand die kwam met een foto en daar bleek een stalen ring gebruikt om de kabel aan de inschroefhuls vast te maken terwijl dat een isolerende fiber ring had moeten zijn, sloeg de vonk van de kabel naar de ring en weer naar het vliegwiel/carter


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
1 members (Wim), 113 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.036s Queries: 20 (0.008s) Memory: 0.9270 MB (Peak: 1.0446 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-19 19:37:14 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS