Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: May 2019
Posts: 253
Likes: 3
K
Aan het inrijden
*****
OP Offline
Aan het inrijden
*****
K
Joined: May 2019
Posts: 253
Likes: 3
Bij mijn koffer motortje raakt het vliegwiel bijna het motorhuis op de plek waar de afsteltekens voor de ontsteking staan. Ik voel geen axiale speling op de krukas. Is deze afstand af te stellen?


Groet, Koos
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by Koosolex
Bij mijn koffer motortje raakt het vliegwiel bijna het motorhuis op de plek waar de afsteltekens voor de ontsteking staan. Ik voel geen axiale speling op de krukas. Is deze afstand af te stellen?

komt heel vaak voor, door ouderdom en steeds veel te vast draaien van het vliegwiel rekt de conus uit en aangezien die zeer puntig is heb je met een paar tiende rek in de diameter al een verplaatsing van vele millimeters de diepte in, dus richting carter. NADEEL veelal gaan de verstevigingsribben aan de binnenkant van het vliegwiel de isolatie van de ontstekings spoel kaal schrapen, dat is veeel erger dan dat je vliegwiel dichter tegen het carter komt, ik heb al heel wat oude carters de oplegpunten van de spoel af moeten frezen om weer ruimte te maken voor de spoel in het vliegwiel je krijgt zo een lekkerere rode stof in en uit je vliegwiel als bewijs dat de isolatie aan het verstuiven is


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted by Koosolex
Bij mijn koffer motortje raakt het vliegwiel bijna het motorhuis op de plek waar de afsteltekens voor de ontsteking staan. Ik voel geen axiale speling op de krukas. Is deze afstand af te stellen?



Als hij echt gaat aanlopen dan kan ik op de draaibank een randje van het vliegwiel af draaien.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: May 2019
Posts: 253
Likes: 3
K
Aan het inrijden
*****
OP Offline
Aan het inrijden
*****
K
Joined: May 2019
Posts: 253
Likes: 3
Dank voor het aanbod. Als het motortje weer op het frame zit maken we een afspraak. Hij loopt nog net niet aan maar het scheelt nog geen millimeter. Eerst het frame en de naven maar eens aanpakken.


Groet, Koos
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Ik zou het eerder doen veel makkelijker werken.


Salut!
Mark
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by MarkN
Ik zou het eerder doen veel makkelijker werken.
ik zou het aanbod van Roelof maar eens aannemen. Mogelijk kan hij dan ook kijken of de spoel nog goed vrijloopt, want als je die sloopt is het pijnlijk


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2019
Posts: 253
Likes: 3
K
Aan het inrijden
*****
OP Offline
Aan het inrijden
*****
K
Joined: May 2019
Posts: 253
Likes: 3
Het aanbod heb ik al aangenomen. Ik heb nu alleen even het motortje weggezet omdat ik nu met het rijwiel gedeelte bezig ben. Als ik het motortje ga monteren ga ik zeker langs Roelof. Het vliegwiel draait vrij van de beide spoelen. Ik houd het in de gaten.


Groet, Koos

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 40 guests, and 3 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.034s Queries: 30 (0.010s) Memory: 0.9763 MB (Peak: 1.1341 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 12:35:16 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS