Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Apr 2019
Posts: 41
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Apr 2019
Posts: 41
Hallo iedereen,

Ik zou graag een certificaat aanvragen voor mijn solex 5000 zodat ik vervolgens kan kijken voor een nummerplaat en verzekeringen.
Nu heb ik wel een aantal vraagjes bij het invullen van het formulier.

Solex 5000 --> http://prntscr.com/pebyhk


Chassis-/kadernummer --> Waar te vinden? Ik vind deze nergens op mijn kader?

Bouwjaar --> Er staat 1966 op de motor is dit dan ook het bouwjaar?

Klasse --> A-klasse/B-klasse ( Hij rijdt momenteel 35km/u, schrijf ik dit in order de A-klasse (25km/u) of B- klasse (45km/u).

Cilinderinhoud (cm³) --> ?

Merk van de motor --> ?

Motor nummer --> Waar te vinden?

Aantal cilinders --> ?

Slag boring in mm --> ?

Vermogen (BHP) / kW -->

Wielbasis -->

Gewicht, lengte, breedte & hoogte --> ?


Kunne jullie mij hierbij wat helpen?

Alvast bedankt!!


Met vriendelijke groet,
Jens Goverde




Last edited by JensGoverde; 03/10/19 01:35 PM.
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Originally Posted by JensGoverde
Hallo iedereen,

Ik zou graag een certificaat aanvragen voor mijn solex 5000 zodat ik vervolgens kan kijken voor een nummerplaat en verzekeringen.
Nu heb ik wel een aantal vraagjes bij het invullen van het formulier.

Solex 5000 --> http://prntscr.com/pebyhk


Chassis-/kadernummer --> Waar te vinden? Ik vind deze nergens op mijn kader?

Bouwjaar --> Er staat 1966 op de motor is dit dan ook het bouwjaar? 1966 is het jaar voor een Patent op het carter maar niet het bouwjaar.

Klasse --> A-klasse/B-klasse ( Hij rijdt momenteel 35km/u, schrijf ik dit in order de A-klasse (25km/u) of B- klasse (45km/u).

Cilinderinhoud (cm³) --> 49cc

Merk van de motor --> Solex

Motor nummer --> achterop de motor bij scharnieras

Aantal cilinders --> 1

Slag boring in mm --> 39,5 x 40

Vermogen (BHP) / kW --> 0,44 kW

Wielbasis --> 100cm (is na te meten van wielas tot wielas)

Gewicht, lengte, breedte & hoogte --> gewicht 36kg


Kunne jullie mij hierbij wat helpen?

Alvast bedankt!!


Met vriendelijke groet,
Jens Goverde





Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2019
Posts: 41
J
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Apr 2019
Posts: 41
Top, bedankt!!

Nu moet ik enkel nog het Chassis-/kadernummer terug vinden.
Iemand tips want ik vind deze nergens?

Met vriendelijke groet,
Jens Goverde

Last edited by JensGoverde; 04/10/19 12:24 PM.
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 181
Originally Posted by John Meisters
ik heb een stuk of tien 5000tjes gehad, ik heb er nu nog 7.

de koplampen: beide modellen zijn origineel.
voorspatbord is origineel chrome.

Als je het frame wilt ombouwen naar groot model dan moet je de balhoofd-buis losslijpen, de "verstevigingsdriehoek" wegslijpen en het frame aan de bovenkant van de balhoofdbuis weer aanlassen.
Dat gaat wel maar volgens mij moet je officieel dan toch naar de RDW want het framedeel is bewerkt. Ik heb erover gedacht maar ben er niet aan begonnen.

Er zit altijd een framenummer in. Het framenummer staat naast het balhoofd, en in het balhoofdplaatje.


Ook de carburateur is anders (5,2 mm ipv 6,5) en de aandrijfrol is slechts 38 mm. ipv 42 mm.

Zoek je onderdelen... denk aan mij wink


[b][/b]

Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Originally Posted by Berth
Originally Posted by John Meisters
ik heb een stuk of tien 5000tjes gehad, ik heb er nu nog 7.

de koplampen: beide modellen zijn origineel.
voorspatbord is origineel chrome.

Als je het frame wilt ombouwen naar groot model dan moet je de balhoofd-buis losslijpen, de "verstevigingsdriehoek" wegslijpen en het frame aan de bovenkant van de balhoofdbuis weer aanlassen.
Dat gaat wel maar volgens mij moet je officieel dan toch naar de RDW want het framedeel is bewerkt. Ik heb erover gedacht maar ben er niet aan begonnen.

Er zit altijd een framenummer in. Het framenummer staat naast het balhoofd, en in het balhoofdplaatje.


Ook de carburateur is anders (5,2 mm ipv 6,5) en de aandrijfrol is slechts 38 mm. ipv 42 mm.

Zoek je onderdelen... denk aan mij wink


[b][/b]


Dit gaat over de Nederlandse 5000 (Westerterp).
Ik heb ook Franse gehad, vaak hebben die geen nummer.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Originally Posted by Berth
Originally Posted by John Meisters
ik heb een stuk of tien 5000tjes gehad, ik heb er nu nog 7.

de koplampen: beide modellen zijn origineel.
voorspatbord is origineel chrome.

Als je het frame wilt ombouwen naar groot model dan moet je de balhoofd-buis losslijpen, de "verstevigingsdriehoek" wegslijpen en het frame aan de bovenkant van de balhoofdbuis weer aanlassen.
Dat gaat wel maar volgens mij moet je officieel dan toch naar de RDW want het framedeel is bewerkt. Ik heb erover gedacht maar ben er niet aan begonnen.

Er zit altijd een framenummer in. Het framenummer staat naast het balhoofd, en in het balhoofdplaatje.


Ook de carburateur is anders (5,2 mm ipv 6,5) en de aandrijfrol is slechts 38 mm. ipv 42 mm.

Zoek je onderdelen... denk aan mij wink


[b][/b]


ts woont in Belgie daar gelden andere regels.


Salut!
Mark
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,871
Likes: 12
Klopt, framenummer is daar niet nodig. Aanvragen op motornr.


Hou het simpel wink
Groeten, John.


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 22 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.027s Queries: 30 (0.009s) Memory: 0.9809 MB (Peak: 1.1337 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 21:26:06 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS