Originally Posted by Joan
Originally Posted by Roelof


Heb je hem al gepast?
vandaag gepast, op een 3800. Heb aardig wat moeten bijwerken, de beugel voor de schetsplaat wees naar beneden en te ver van de pijp af kwam daardoor net tegen de "banaan" en dan zakt de motor niet verder, omhoog gebogen en naar achteren om de gaten van beugel en schetsplaat in lijn te brengen.

Eindpijpje bij gebogen Naar de demper toe en naar beneden EN 1 cm eraf gezaagd, Dat was bij de aankoop al gezegd dat dat enigszins aangepast moest worden, zoals hij is steekt hij in het spatbord. Om de beugel die aan het spatbord komt bij het boutje te brengen heb ik de grote bocht iets kleiner moeten buigen ( de pijpen aan beide kanten van de bocht iets naar elkaar toe drukken zie pijlen in de foto ) . pijpuiteinde die om het spruitstuk bolletje heen moet vallen goed moeten inolien en verf iets verwijderen om hem glad over het bolletje te krijgen , past berestrak en lekt absoluut niet . Solex loopt er goed mee


Jag uitlaten is bij mij de pasform prima voor zowel oto als 3800, enige min puntje is de te ruime hals, die klop ik in en dan past dat ook weer perfect.
De A v H uitlaten moet je eerst knikje hier knikje daar beetje buigen en trekken en dan past het ook wel, stuk van de railpijp af slijpen want meestal zit die tegen de band, de hals past direct goed, grote voordeel is dat je er per uitlaat een kop straalgrit in de demper gratis bij krijgt.

Last edited by Roelof; 08/10/19 10:04 PM.

Vriendelijke groeten

Roelof