In een opwelling heb ik via via in belgie een zuiger en cilinder gekocht welke erg snel zou moeten zijn.
Volgens de verkoper heeft hij lang geleden 2 setjes voor zichzelf gekocht van iemand uit zeeland welke destijds met solexraces meereed. Oudere verkoper heeft een zelfde setje op zijn 3800 welke 40 km/h zou lopen en wind mee richting 45 km/h icm uitgeboorde carburateur en sproeier 32

Nu heb ik vol verwachting cilinder en carb gemonteerd maar resultaat valt met 30 km/h vies tegen. Mogelijk na inlopen wordt het iets beter maar 40+ haal ik zo niet. wat gespeelt met sproeiers en carberateurs maar ook geen succes.
Voordat ik boel in hoek gooi en met mijn jrt weer aan de slag ga vraag ik toch jullie mening of er toh meer potentie in zit

Het is een bewerkte 3V cilinder welke gegraveerd is met de letters JBT.
Cilinder is opgeboord naar 40 mm en voorzien van een andere zuiger met 4 mm ophoogplaatje om positie van zuigerpen te compenseren. Zuiger is voorzien van extra kanaaltjes

Ik heb een mapje gemaakt van de poorten en enkele foto's van cilinder/poorten. Maten in poortmap zijn werkelijke maten in cilinder en dus nog niet gecorrigeerd met deckhoogte
Deckhoogte is nu ruim 1 mm onder bovenzijde cilinder door de combinatie van 4mm ophoogplaatje en dikke pakkingen (2x 1.2mm)
Ik moet nog opnieuw testen met dunnere pakkingen of dunner plaatje

Zou dit potentieel een 40+ cilinder zijn?


henk

Attached Images
DSC_0217.JPG (49.75 KB, 409 downloads)
DSC_0214.JPG (54.09 KB, 372 downloads)
DSC_0211.JPG (40.38 KB, 363 downloads)
DSC_0212.JPG (34.58 KB, 326 downloads)
DSC_0213.JPG (35.42 KB, 333 downloads)
Last edited by Henky; 13/06/15 02:53 AM.

IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY