Solex forum
Posted By: Erikvanmal Hitte schild - 29/06/19 03:48 PM
Hallo Knutselaars,

Vandaag met de vrouw weer een mooi rondje gedaan ondanks de hitte 34 graden. Nu had ik op de terug reis wel dat ik met een stukje wind mee en half gas last kreeg van kokende benzine. Ik zat te denken zijn er al mensen die een hitte schild hebben gemaakt om de benzine leiding te beschermen tegen al die hitte die de uitlaat en cilinder produceren. Na 2 km gas bijna dicht en zijwind ging het weer prima met de solex oto van heem.

Ik zie graag jullie reacties en eventueel foto’s van de ideeën.
Posted By: Joan Re: Hitte schild - 29/06/19 04:35 PM
ja ik heb al een heel scala aan probeersels ingevoerd. Probleem word wel minder maar blijft.
-Gebruik ijzeren tank in plaats van plastic
-monteer een koelrib pakket op de pomp ( ik gebruik alu blokjes waar ze oa transistor op monteren)

- gebruik bajonet aansluitingen en slangen van pomp naar carburateur toe

- of alternatief gebruik een leiding met spiraalribben erop zoals oa voor koelkasten
Posted By: Berth Re: Hitte schild - 01/07/19 07:28 AM
Originally Posted by Erikvanmal
Hallo Knutselaars,

Vandaag met de vrouw weer een mooi rondje gedaan ondanks de hitte 34 graden. Nu had ik op de terug reis wel dat ik met een stukje wind mee en half gas last kreeg van kokende benzine. Ik zat te denken zijn er al mensen die een hitte schild hebben gemaakt om de benzine leiding te beschermen tegen al die hitte die de uitlaat en cilinder produceren. Na 2 km gas bijna dicht en zijwind ging het weer prima met de solex oto van heem.

Ik zie graag jullie reacties en eventueel foto�s van de idee�n.

****************************

Nog geen last van gehad, wat zie je of merk je dan bij dit verschijnsel.?
Posted By: Joan Re: Hitte schild - 01/07/19 01:48 PM
Originally Posted by Berth
Originally Posted by Erikvanmal
Hallo Knutselaars,

Vandaag met de vrouw weer een mooi rondje gedaan ondanks de hitte 34 graden. Nu had ik op de terug reis wel dat ik met een stukje wind mee en half gas last kreeg van kokende benzine. Ik zat te denken zijn er al mensen die een hitte schild hebben gemaakt om de benzine leiding te beschermen tegen al die hitte die de uitlaat en cilinder produceren. Na 2 km gas bijna dicht en zijwind ging het weer prima met de solex oto van heem.

Ik zie graag jullie reacties en eventueel foto�s van de idee�n.

****************************

Nog geen last van gehad, wat zie je of merk je dan bij dit verschijnsel.?
uitvallen en/of stotteren van de motor, daar waar hij normaliter WEL goed loopt, ga maar eens googlen op vapor lock
Posted By: theohendriks Re: Hitte schild - 29/09/19 07:41 AM
Hallo waar zijn die kunstof slangen met bajonet aansluitingen te koop
Posted By: Antoine Re: Hitte schild - 29/09/19 10:03 AM
www.zelfmaken.nl is de goedkoopste optie. Misschien kan bv een autosport onderdelen bedrijf ze ook op maat maken voor je: www.biesheuvel.nl / www.autosportcompany.nl of stel je vraag eens bij www.goodridge.nl
Posted By: Joan Re: Hitte schild - 29/09/19 01:12 PM
Originally Posted by Ant_one
www.zelfmaken.nl is de goedkoopste optie. Misschien kan bv een autosport onderdelen bedrijf ze ook op maat maken voor je: www.biesheuvel.nl / www.autosportcompany.nl of stel je vraag eens bij www.goodridge.nl
inderdaad, heb je een probleem en is het niet te koop ( in dit geval inderdaad niet) dan moet je zelf aan de slag of leren leven met het euvel. Ik moet regelmatig naar metaalwinkel.nl om materiaal aan te schaffen. De vaste kracht achter de balie in Utrecht weet het al "daar is die solex man weer "
© Solex Forum