Hallo, Ik heb een 2200. En die wou ik ook opvoeren (gewoon niet om te racen). Alleen rade iemand mij dit zeer af omdat het waarschijnlijk mijn zuiger en cilinder kost na een tijdje. En dat wil ik uiteraard zekers niet. Hij zei wel dat ik redelijk veilig 3mm van mijn zuiger kon halen en mijn uitlaat gaten in de zuiger kon opboren tot 12 mm. Heeft iemand hier ervaring mee op een 2200. En als ik mijn uitlaat opvoer geeft dat dan ook nadelige gevolgen voor de moter? Groeten, wooty Ik hoop dat ik andwoord krijg.
Dit materiaal is allemaal zo ongelooflijk laag mechanisch belast dat er zonder problemen wat meer energie uit te halen is. Houdt wel je mengverhouding in de gaten. ga voor een 2200 niet naar de 1:50 maar 1:25 tot 1:35 aan olie in benzine aanhouden. Het meeste profijt haal je uit het monteren van een netjes naar 8 mm opgeboorde carburateur in combinatie met het alleen terplaatse van de inlaatopening inkorten van de zuiger daarbij tevens wat tegendruk van het potje wegwerken door dempermateriaal te verwijderen en de uitstroom uit het potje te verbeteren.
Hallo \ Ok dat ga ik maar proberen dan. Ik was een beetje geschrokken van het vernaggelde zuigertje dat die man mij liet zien. Maar moet ik evengoed een zuiger met 3 zuigerveren gebruiken en wat bedoeld u met: de uitstroom uit het potje te verbeteren gewoon de buis in het potje doorboren? Oja ik had uw tekst over het opvoeren van de carburateur gelezen alleen snap ik niet hoe ik die boor bot moet maken. Kan ik niet gewoon een kortspanig materiaal bor kopen? . En ik had eens een mooi plaatje van de dwarsdoorsnede gezien alleen die kan ik niet meer vinden weet iemand waar hij staat? Bedankt voor de hulp, wooty
inderdaad is de botte boor zoals een boor voor kortspanig materiaal ( messing). Als je weet hoe je ze moet slijpen kun je dezefde boor gebruiken door hem steeds te herslijpen.
Fotos van doorsnedes staan op de startpagina onder techniek te bereiken via de drop down menu's ( de meesten weten deze niet te vinden want die komen voor het forum)
Hallo, Ik ben met de zuiger bezig geweest alleen wou ik weten of ik echt 3mm moet vijlen want dan kom je wel heel dicht bij dat randje en moet ik het gat net zo breed maken als het gat van de inlaat in de cilinder? iedereen een vrolijk pasen. wooty
Oja Mijn zuiger beweegt vrij stroef op de ?drijfstang? is dit normaal.
Ja, nee en nee. Ja 3mm Nee niet zo breed als de inlaat, hangt af van je uitlaat, in bovenste dode punt met een naald het profiel van je uitlaatpoort op de zuiger aankrassen ) kan geen kwaad. Dit gebied moet minimaal blijven staan.
Nee, de zuiger dient zeer licht om het drijfstangoog heen te draaien.
gewoon eruit halen. eventueel een beetje draaien tijdens het trekken. er zal een braam gevormd zijn die even moet vervormen. ook de randen afbramen na verwijderen.
of zit er een bruine fles achter dat rode etiket ? gezien de keep onderin de zuiger hebben we eindelijk eens iemand die bereid is voorzichtig te werk te gaan en niet in 1 keer naar de maan te willen.