Originally Posted by Crelesy
Vandaag de keerring gemonteerd. En t blok weer dicht gebouwd. En nu snap ik wat je bedoeld.

Als ik tijd heb om foto's te verkleinen zal ik even op een andere plek mijn 5000 plaatsen. En de foto, van wat ik ben tegen gekomen.
In t kort: ik heb inderdaad de keerring andersom geplaatst met de werkende kant richting t eventuele vuil van de roller.
Ik heb even het een en ander gemeten en daarom de keerring op deze manier geplaatst. Anders loopt t zoizo kapot.
De keerring is 3.5mm buitenmaat dikte. En de binnenring 4.5mm de plek waar de keerring in past is 4 mm diep. Dit houd in dat als je 'm de (normaliter) juiste kant op zou monteren, deze met een halve millimeter zou aan lopen of zichzelf er constant uit zou drukken.
Dus het past ook gewoon niet anders. En inderdaad de bronze of messing bus van de rol gaat er doorheen. Dus inderdaad de afdichting is zeer twijfelachtig.
Ik heb de bussen en de krukas gesmeerd met keramisch vet. Dit loopt door temperatuur niet weg en geeft hoop ik iets meer afdichting.alles wat je kunt doen om betere afdichting te krijgen is goed. Op de lange termijn zal het wel wegspoelen maar tot die tijd heb je er voordeel mee.

Blokje loopt in ieder geval weer. Ik had eerst geen koppakking er tussen. En hij trok lekker en liep tegen de 30. Das harder als eerst. Maar stotterde op top. De kop zweete wat, dus ik heb een (dunste die ik kon vinden) koppakking er tussen gedaan. Dit had meteen negatieve invloed op de trekkracht en t stotteren op top werd erger.

De ontsteking met lamp bekeken, die staat ongeveer 1.5 cm voor t rupture punt. Das denk ik wat te gek. ja dat is erg vroeg. Meestal krijg je op dat punt al problemen met je vonk (te zwak)
De sproeier is nu 28 en de lucht hevel kan niet verder van start af. Dus mag kleiner nog.
En de gas schuif( busje wat verdraait als je gas geeft) lekt best veel! Hoe los ik dat netjes op? ik heb best veel nieuwe gasschuiven besteld. Er zit onderling best veel maatverschil in. Ik zoek de best passende en monteer die. Ook de “meeneem” arm die dat schuifje bedient kun je lichtjes buigen zodat de gasschuif goed binnen blijft


Hou het simpel wink
Groeten, John.